Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Lasse-L

Meddelande från medlemmen ally101 på maringuiden.se

Rekommendera Poster

Vad är det för ski.. som Mariguiden medverkar till att sprida? Fick det som mail.

Funding.

Hello,

Greetings from Gulf Region.

I represent a group of company based in Saudi Arabia and we are currently seeking means of expanding and relocating our business interest in the following sectors: banking, real estate, stock speculation and mining, transportation, health sector and tobacco thus any sector.

If you think you have a solid background and idea of making good profit in any of the mentioned business sectors or any other business in your country, Please write me for possible business co-operation. More so, we are ready to facilitate and fund any business that is capable of generating 10% annual return on investment (AROI).JV partnership and loan financing can also be considered.

Get back to me at: salyusman@gmail.com

Regards,

Engr Salif Usman.

Vill du svara användaren så klicka här.

post-571-1394236463,5028_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma ski.....

Jag anmäler inlägget så kanske någon admin. tittar på det.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Även jag fick det och undrar hur det står till med säkerheten på MG?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säkerheten är bättre än den varit förut..

ally101 blir medlem sedan måste personen gå in på varje medlems sjöbod för att skicka mail till alla. Bara att gratulera till uthålligheten om ally101 lyckas med det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Varifrån har Du fått det beskedet? Är Du moderator?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns säkert andra möjligheter för dom som har kunskap.

Jag upplevde forumet som oerhört trögt kvällen innan jag fick mailet, jag tror det finns något samband med trögheten och mailen.

Och denne ally101 skulle uteslutas med omedelbar verkan.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gobben

Hittade precic samma mail då jag öppnade e-posten i morse. Blev per automatik klassat som skräppost, då avsändaren ej fanns i min adresslista. Bara att trycka bort.  Men visst är det skit att behöva få sådant här i sin mailbox. Gillar jag inte alls!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett enkelt sätt att avgöra om det skickades automatiskt eller manuellt är ju ifall några personer anger vid vilken tidpunkt de fick mailet.

Mitt kom 2010-08-06 22:54

Om alla fick mailet vid ungefär samma tidpunkt, så behöver nog MG se över säkerhetsrutinerna en del. Om tidpunkten/dagen varierar, så har vi helt enkelt en otroligt målmedveten och outtröttlig medlem som suttit och klickat på varenda användare - och sen skickat iväg det här några tusen gånger...

Men visst lät det intressant, ja. Jag har precis fixat ihop en miljon med hjälp av en massa SMS-lån, som jag tänker använda till denna investering! Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2010-08-06-23.12

Fick jag mitt mail.

Denne sk..stövel gick med i forumet 10-08-06-22:44 och det är enda inloggningen.

Kalle

Senast ändrad av Pentax | 08 augusti 2010 | 13:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick också detta mail, självklart är det gjort via ett program. Ingen som sitter och spammar manuellt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag hackat runt lite här på MG och tror mig ha hittat en säkerhetslucka. Det ser ut som att det går att göra ett dataprogram som automatiskt hoppar in på Skicka mail på valfri medlem (och skicka iväg ett meddelande). Att först hitta varje medlem går också att göra automatiskt via ett dataprogram.

Om ovan teori stämmer, så kommer nog MG lägga in en spärr så att varje medlem får skicka meddelanden till max 10 personer per dag eller något sådant...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, tyvärr, kollade som du, det var ju inget svårt, postar inte hur, men MG bör nog täppa till detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Nu är han i farten igen! Fick samma mail igen inatt!

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Medlemmen finns inte kvar?

Ett sätt att stoppa personen kanske vore många medlemmar svarar med några 10-50 tal mail med attachments? Vad är rimlig och bra storlek på dessa? 2, 10 eller 15Mb? Han vill nog inte läsa all tung skräppost tillbaks... Då kanske han eller hans mailklient ger upp? 

Senast ändrad av Jerhed | 16 augusti 2010 | 01:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...