Flinta 0 Postad 14 September , 2004 Vi har snart avverkat vår första säsong som båtägare och har redan börjat fundera på att byta upp oss till en större båt med lite vettiga övernattningsmöjligheter. Idén med akterruff tilltalar oss men vi vill inte ha nåt stort schabrak i 8-9-metersklassen. Vi har tittat lite på Finnsport 650 AC. Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter på denna båt från folk med erfarenhet. Lite interiörbilder hade också varit trevligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Thomas Erdegard Postad 19 Januari , 2005 Hej Kolla bå blocket där ligger en 650 AC med mycket bilder Vet du nägot mer om båtens egenskaper så får du gärna delge dem....är oxå intresserad Mvh LeGard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Thomas Erdegard Postad 19 Januari , 2005 Hej Kolla bå blocket där ligger en 650 AC med mycket bilder Vet du nägot mer om båtens egenskaper så får du gärna delge dem....är oxå intresserad Mvh LeGard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 19 Januari , 2005 Hej ! I den klassen tycker jag du ska beakta både Krabat 740 och Uttern 690. Inte lika snygga utvändigt kanske men det är inte mindre för pengarna iaf. De ovannämnda har mer träkänsla invändigt då jag har för mig att Finnsporten är mer plastig inuti. Dessutom skulle nog jag satsa på inombordare och diesel. På Uttern 690 tar en inombordare ganska mycket plats i akteruffen, men om tanken är att kottarna ska ligga där så kvittar det, då räcker utrymmet till. Det fanns ett antal Uttern 690 med bla Volvo Penta md 21 diesel. Ingen bomb direkt, men rätt ekonomisk. Krabaren är nog lite rymligare än både Uttern och Finnsport. Förlåt att jag inte svarar på din fråga, jag tycker bara du ska vidga dina vyer. Pengarna är ungefär detsamma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 536 Postad 19 Januari , 2005 OK. Jag vet att jag inte svarar på din fråga jag heller... Jag har en alternativ båt till salu som du kanske ska titta på? Bella 630. Funderar på att byta upp mig men har varit mycket nöjd med den. Perfekt för två (som det stod i testerna) men nu vill plötsligt hela familjen (4) med ut och då blir det kinkigt. :mad: Här hittar du annonsen: http://www.maringuiden.se/data/marinborsen/annons.php?s=1&id=17803 Men kanske är ni fler än 2? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 19 Januari , 2005 Flipper 620 (utombordare), Flipper 640 (utom el inombordare), Flipper 700 (inombordare). Alla säkra köp. Ytterliggare lite större blir Flipper 717 och 760 (båda har inombordare) men det antar jag kan bli i största laget vad jag förstår. Hur många skall ni vara i båten på Era båtturer? Skall Ni sova över? Om ja bara nån anstaka dag/helg? Ungefär vilken budget rör Ni Er med? Skall den vara trailerbar (kan bli knepigt med bara B-kort för båtar över 6 meter för de väger en del) eller kvittar det? Kviittar det om det är utom el inombordare? Kanske är en Flipper 620 ett lagom steg upp i storlek ändå? Kolla in den lite närmare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 20 Januari , 2005 Kan bara hålla med bossee en flipper 620 är ett bra köp. Enligt min åsikt så är 620 mycket bättre planerad än 650 AC. Finnsporten är väldigt plottrig. Varför akterruff? Den stjäl väldigt mycket utrymme i en båt i sexmetrsklassen. Är ni bara två så skulle jag nog satsa på en båt utan akterruff. // Albin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riwallen 1 Postad 20 Januari , 2005 Flinta? Om du vill bilder på inredning på en flipper 620 så har jag antal. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser