eiiramm 0 Postad 6 Augusti , 2010 Någon vänlig själ som fattar detta bättre än jag!! Köpte en ht-båt för 5 dagar sedan med en 65 hp suzuki 1998 årsmodell. En vän som åkte med första turen tyckte inte motorn gick bra.Tog båten till en mek och gjorde ett komptest som visar att den ena cylindern trycker mellan ett halvt och ett kilo mindre än de andra två. Eftersom detta är ett ganska dåligt fel så ämnar jag att häva köpet. För att kunna göra det, enligt köplagen, måste felet vara av väsentlig betydelse för mig som köpare. Vad kan det innebära att en cylinder trycker så pass mkt mindre? Är det något man skulle kunna nonchalera och bara köra på? Enligt meken måste man skruva isär typ hela motorn för att lokalisera/åtgärda felet. Han kunde inte, som jag förstod, se vad felet är. Att skruva isär hela motorn är ju ett riktigt mission och kostsamt eftersom det tar bra många timmar. Bör man söka felet och åtgärda efter ett sådant konptest-svar?? mkt tacksam för lite hjälp, jag är helt novis!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser