Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Treudd

Besiktningsman Göteborg/Varberg

Rekommendera Poster

Hej. Är det någon på detta forum som kan rekommendera en besiktningsman i Göteborgsområdet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken besiktning är det du vill ha gjord, säkerhetsbesiktning eller en besiktning i samband med köp eller försäljning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en klar fördel är att både säljare och köpare står som uppdragsgivare ( hur ni gör upp om betalningen är eran ensak men BÅDA ska vara med på beställningen )

Varför ... jo , om nu besiktningsmannen inte gör sitt arbete seriöst , har sakfel, tekniskt okunnande , missar , blandar äpplen och päron ,  osv   Så kan ni båda hjälpa varndra att bestrida rapporten och utlägget/kostnaden för den . man klara inte det själv för är du inte med med ditt namn så kan du inte bestrida dess riktighet .......   tro mig  jag vet  :-(

Ex.. jag äger båten , du köper uppdraget , han hittar fel som inte finns , DU ser att felet inte finns , du betalar för besiktningen , du kan inte båten fullt ut , du behöver hjälp från ägaren att bestrida sakfel ,  osv .. för helt plötsligt kanske ni är två mot honom .  Och då MÅSTE allas namn vara med vid beställningen !!!!!!!!!!

Bara ett tips från verkligheten :-)       sök på ordet besikningsmän så hittar du min gamla tråd !   Lycka till .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är i samband med köp. Dock inget bestämt ännu. Jag sonderar lite för att vara förberedd...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset. Ska var noggrann vid kontaktskrivandet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Mycket nyttigt tips.

Vad är kostnaden för att gå igenom en båt i storleken 24-29 fot, amerikanare? Jag har sett lite olika bud men ingår även besiktning av motorn vid det tillfället eller är det mer eldetaljer m.m.? Görs t.ex. ett kompressionstest? Som jag som novis knappt vet vad det är och det vore därför bra om någon kunnig kollade på, framför allt, motorn. (Elen är jag inte lika orolig för då svärfar är elingenjör och säkert kan se/reparera ev. felaktigheter).

Är det någon av de som står på Båtbesiktningsmännens Riksförenings hemsida som ni har bra erfarenhet av?

http://www.batbesiktningsmannen.org/index.php?option=com_content&view=article&id=57&Itemid=69

Med vänliga hälsningar,
Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, vi fick hjälp av John i Åsa som besiktigade våran segelbåt på ett sätt som vi var nöjda med i alla fall. Han hittade en stor sak som säljaren fick åtgärda samt kommentarer på elsystemet. Han kanske kan hjälpa till? Han står med på besktningsmännens lista med.

http://www.jhvl-design.com/

Lycka till =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...