Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Kaggfjardmogge

Hjälp med båtköp,tacksam för svar!

Rekommendera Poster

hej hopp! Jag skall köpa en ny båt.. och jag har lite inköpsångest, fins så mycket på marknan!

Jag har nu en sun buster r och skall antingen köpa en större buster/silver.

Eller så ska jag köpe en mer dc version, båten kommer användas till för det mesta dagsutflykter (övernattningsmöjligheter vore ganska kul)  Kommer köras mycket oftast mellan 3 till ja så många som båten kan ta.

Men skulle även vilja kunna fiska från båten, vilket jag gör ganska ofta, därför ligger det där med styrpulpet kvar.. kanske har kvar bustern och köper en dc får se. Hursom, jag har kollat och funderat på; ryds 500/530 dc, Flipper flash, Ryds 475 gts, Ockelbo t16/17 kanske ryds 515 gtx, max pris på båt 150 lakan, helst runt 100.

Vore kul om det är nån som har nått att säga om båtarna, Tack på förhand!

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja självklart komma med egna ideer också om jag missat nån båt i dc klass på max 6 meter helst.

Tack:)

Senast ändrad av Kaggfjardmogge | 06 augusti 2010 | 00:46

Senast ändrad av Kaggfjardmogge | 06 augusti 2010 | 00:47

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fiskar du mycket så skulle kanske en bowrider kunna vara nått för dig. En dc som är öppen i fören men fler än föraren kan sitta i skydd bakom vindrutan och det går att åka med kapellet på om det blir dåligt väder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jojo, Bowrider har jag kollat lite på, men du menar då att det skulle vara bättre att fiska ifrån? Ifrån öppna delan ifram menar du då?

Har du några tips på fin bowrider för runt högst 150 lakan beggad, gärna med utombordare?

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I den prisklassen hittar men mest bayliner och searay med 4cyl innombordare men det finns också 2 Yammarin 5150 på blocket som skulle kunna vara nått.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har Du kikat på Pioner 17 Supersport. denna variant med fällbara bänkar fram möjliggör både bra åkkomfort och utrymme för fiske om man fäller bänkarna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Flash tycker jag är trevliga båtar, men börjar bli lite gamla nu. Många har också äldre motorer.

Bowriders kanske kan vara något för dig, speciellt om du kommer köra runt på dagsutflykter med relativt många i sjön.  Du får lite mer utrymme i båten än i en DC modell.  Kommer ni vara färre, typ 2-3 personer kan en DC vara kul med tanke på övernattningsmöjligheterna.

Kollar ni på Bowriders finns det många alternativ till bra priser (tycker jag).  Ska ni vara lite fler i båten så kanske 19 fot eller större kan vara en bra storlek.

De flesta amerikanska har inombordare och de Svenska utombordare (tycker jag det verkar som).

Om du kan hitta någon Yamarin runt 5.20-5.50m kan det vara ett bra alternativ med utombordare.

Kan du tänka dig inombordare så tycker jag att Regal och Four Winns (av lite nyare modeller) kan vara värda att titta på, de bör finnas i runt 19 fots modeller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...