OC35Indigo 0 Postad 4 Augusti , 2010 Hjälp! Har haft av bränslepumpen (insprutningspumpen), men har inte haft själva pumpen isär. När jag nu satt på pumpen igen verkar axeln för gasreglaget ha hamnat fel. Axeln för gasreglage som går ned i pumpen har ett fyrkantigt huvud där armen för reglaget fästs. Jag har plockat av armen från reglagewiren så att den är lös. Jag trär på den på axeln. Nu funkar det att röra den fram och tillbaka, men max- och minlägena verkar ha förskjutits en centimeter. Skruven som ska stoppa vid minläge är inte rubbad men armen går inte att föra tillbaka dit, det saknas som sagt en hel centimeter. Någon med idéer? /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 4 Augusti , 2010 Om du har plockat bort pumpen på en indenor motor(MD21-MD32) så måste du läsa instruktionerna hur du sätter tillbaka den (finns i instruktionerna) det finns en lucka på sidan av pumpen som du måste öppna där det finns markeringar som ska ställas in med tändföljd o ska stämma med cyl-1 tdc.Har du inte instruktionerna så gå in på volvo penta o in på motor bas sen på MD21 eller AQ21 ladda ner instruktionsboken så står det där hur du ställer in den. Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser