Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
nemtrix

Bra gästhamn för barn

Rekommendera Poster

Jag och familjen tänkte lägga några dagar i nästa vecka i båten. Familjen består förutom mig ochj min sambo av 2 barn. Grabbar 5 och 7 år.

5åringen är nöjd med allt vi gör. Alla öar är enligt han favoriter. Problemet är min 7åring som inte alltid nöjer sig med att bada. Så nu undrar vi vart vi ska. Den planerade rutten kommer gå från Björlanda kile till utkäften (klåverön) vidare nästa dag mot Dyrön men det är bara tankar jag har.

Dyrön är mest för att senast vi var där kom vi in på natten och åkte tidigt nästa morgon vilket gjorde att barnen aldrig fick se ön. Vilket självklart skapade rubriker.

Vi måste vara hemma igen Torsdag kväll och med våra 7-8knop känns Tjörn som det längsta man kan åka på den tiden.

Hur är Rörö?....hört att det ska vara fint.

Ge mig lite förslag!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Rörö är en helt fantastisk hamn för barn i alla åldrar, massor av ungar

som leker, fiskar krabbor, spelar fotboll etc, etc. En mycket social hamn för barnfamiljer, kan rekommenderas.

mvh

Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Ett par tips;

Har ni en liten gummibåt? Om inte skaffa en, behöver inte vara motordriven.

Rörö har bad för de mindre barnen. Hönö Klåva har gott om affärer, mat m.m samt bad från klippor. Hyppeln har bra restaurang, mysig hamn och bad från flytbrygga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jodå.....vi har en gummibåt.....Vi fick välja mellan hyppeln eller hönö på fredag och valde hönö....vi är bjudna på kräftskiva på båda öarna!  Några bra gästhamnar mer norrut??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gobben

Utkäften (Klåverön), söder om mastrandsön och Koön! God hamn och ankarplats. Hamnen är öppen för sydliga vindar. I vikens inre del finns fina sandstränder och goda ankringsmöjligheter. Klåverön är naturskyddsområde så sele till barnen kanske skulle vara en god idé!Skrattande Botten har sandblandad lera!

Ön har utmärkta strövområden och en artrik flora. Från Lindeberget, söder om Utkäften, så har man en storslagen utsikt. Sopmaja finns vid Karlsholmen!

Enklaste inseglingen från väster, södra Skinnbroken, och från söder. Observera 1.5 m-grundet söder om inloppet och bränningen söder om Korsvike näs.

Om ni hinner så kan ni ju också gå till Klädesholmen, som anses ha bohusläns bästa hamn, och där finns ju också Restaurang Kylen med båtplats i direkt anslutning. Stanna för natten går bra. Nära till Mossholmens Marina, om ni vill titta på snabba båtar.

Senast ändrad av Gobben | 06 augusti 2010 | 22:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...