tobbepp 1 Postad 14 September , 2004 Hej, jag behöver skrov måtten på en Orrskär 27, det ska byggas en båt kärra, där av behovet av skrovmått. mvh Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 14 September , 2004 Löa 8,15 Bredd 2,82 vikt 2500 kg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbepp 1 Postad 15 September , 2004 Tack, men jag är igentligen på jakt efter skrovvinkel. mvh Tobias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 15 September , 2004 har du en sån båt eller bygger du bara kärran?? annars kan du ju gå ut o eventuellt använda en tumstock o mäta vinkeln.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbepp 1 Postad 15 September , 2004 Jag har en sådan båt, tyvärr så ligger den i vattnet och jag vill inte bada, men är det ingen som vet vinkeln så får man nog hoppa i iallafall :-| Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 15 September , 2004 men ta två plank då o en spik så dom blir som ett V, be ngn om hjälp...trä den under båten o mät vad vinkeln blir, då har du skrovvinkeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbepp 1 Postad 15 September , 2004 Det är en bra idé, tyvärr så låter det som om någon får bada eller kanske ofriviligt bada. Jag ska ner till båten nu i veckan, jag tror jag tar och måttar från vattenlinjen till svinet eller vad man kallar det, och sedan tar måttet från vatten linjen till yttreskrovkanten, på så sätt borde jag kunna räkna ut vinkeln. :tant :-? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser