Guldsmen 0 Postad 2 Augusti , 2010 hej ! Såg en annons på karlplotter på annonstavlan vid våran bryggförening. Raymarine A50 5´ ´ Kartplotter. Pris: 6790:- (erbjudande). Det stod : nypris: Ca: 9900:-. Är detta ett bra köp ? Är det någon som har någon erfarenhet av denna ? Jag har en motorbåt (Albin 27 Winne) som går i 15 Knop. Jag funderar på att köpa en ej för dyr plotter men som fungarar bra och är lätt manuvrerad och att förstå med enkla bra färgbilder. Vore tacksam för svar och råd ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 3 Augusti , 2010 Varför inte Googla lite....? Kostar 6.490 på Hjertmans, ordinarie pris 7.990. Exkl. kort. http://www.hjertmans.se/?artnr=5360-50&ref=prisjakt Är ovan annons inkl eller exkl kort? Har bara erfarenhet av Garmin, men de är bra. //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 3 Augusti , 2010 Att rekommendera en plotter är som att rekommendera ett par byxor.. Smaken är som baken.. Kan dela med mig av min erfarenhet. Haft Garmin 520, enkel menyhantering, logisk och vettig - liten skärm. Navman 4 plotter, vilket skit! Hade den en helg sedan bytte jag till en Garmin. Idag har jag Raymarine, något större än den du tittar på, men jag är övertygad om att dom funkar på samma sätt. Jag är helnöjd med Raymarine, enkel att hantera, bra och detaljerade sjökort. Allt handlar om vad man själv gillar att använda och trycka på. Kolla blocket, finns säkert någon som vill byta till en annan eller större plotter - går säkert att göra bra affär! Det enda som jag reagerar över är att många använder väldigt små plottrar.. Allt är ju en prisfråga, men skall du inte köra mycket i höst kanske det är en bättre idé att spara lite under vintern och köpa en plotter med större skärm. Jag har idag en 12 skärm och kommer inte skaffa mindre i framtiden - översikten man får är oslagbar mot en liten 5 skärm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser