IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Håltagning för vämeslang, kylslang, elkablar mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Tillverkning av distanser för de filter mm som skall monteras i motorrummet, distanserna är till för att ge samma bygghöjd som ljudisoleringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Jag använder en rostfri profil, färgen blir i stort sett densamma som på folien till isoleringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Samt att man slipper rostskyddsbehandla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Urborrning, det blir genomgående rostfria bultar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 (redigerade) Jag gör ett "hängsle" så att jag kan ha genomgående bult till ljuddämparen, bottnen i det intilliggande skottet är högre än i det fack där ljuddämparen är monterad. Redigerad 2 April , 2018 av IvarN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Fula svetsar, men hållbara. Tar även sidorna och framsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Har borrat ur hål i profilen samt skruvat dit hållaren för ljuddämparen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Blev inge bra att dra skruv genom de förborrade hålen, profilen var starkare än skruvarna så gängorna förstördes helt (jag trodde att de skulle skära in i profilen), och fästet släppte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Borrade ur för grövre bult och monterade genomgående rostfri bult med låsmutter. Blev betydligt bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Hela paketet på plats och monterat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Fyllde på olja i packboxpaketet till axelgenomföringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Hade först tänkt mig att montera nya vakuumventilen på endera sidorna, men valde istället att dra den akteröver. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Passar in vakuumventilen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 På plats, jag monterade den på baksidan av skottet till aktertoften. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Slangarna anslutna till motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Bypass för eventuell kommande värmare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Inkopplad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Urtag i isoleringen för filter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Hållaren till vattenfiltret monterad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Distans till bränslefiltret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Filtret monterat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Nya tankgivaren monterad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Insåg att jag glömt att renpolera ovansidan av tanken vid genomföringen till dieselreturen, tog bort returen, polerade och monterade tillbaka, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Ljuddämparen visade sig ha en korrosionsskada på en av stosarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Lämnade in för påsvetsning av ny stos. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Uppmärkning för ursågning till växelreglage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Ursågat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Provmontering av reglage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 April , 2018 Framdragning av kablar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser