IvarN 280 Postad 10 April , 2021 Tog bort en manlucka för kontroll av tanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 10 April , 2021 Samt bytte till packning av nitril. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 18 April , 2021 Hålen i flybridge lagade, samt renslipat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 18 April , 2021 (redigerade) Flybridge målad med gelcoat. Redigerad 18 April , 2021 av IvarN Rätt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 19 April , 2021 Plastat kanten på batterihyllan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 19 April , 2021 Samt ett par lagningar i akterspegeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 20 April , 2021 Gelcoatat batterihyllan. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 24 April , 2021 Monterat säkringshållarna samt NMEA och motorövervakning. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 24 April , 2021 Samt installationsskenor. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 27 April , 2021 Som underlag till batterierna så kapar jag upp en dörrmatta av gummi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 27 April , 2021 Utlagt på hyllan. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 28 April , 2021 Jag har letat med ljus och lykta efter en ny list till nederkanten på rutan till flybridgen, men hittills gått bet. Googlat, kollat med glasmästare, Kuntze osv, Någon som har något bra tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 11 Maj , 2021 Det börjar arta sig med elsystemet, före: 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 11 Maj , 2021 Och efter: 10 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 13 Maj , 2021 Dags att måla resterande gelcoat, mycket tejpning blir det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 13 Maj , 2021 Ett par rullar tejp och ett par kilo gelcoat senare, återstår att slipa och polera innan halkskyddet kan läggas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 14 Maj , 2021 Fick hem ett kul paket idag, alla beslag som jag skickat på omkromning. Innan behandlingen såg de ut såhär: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 14 Maj , 2021 Efter kromningen så blev de istället så här. Imponerad att det gick att få till dem så bra, kul att gamla grejor får nytt liv. 8 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 20 Maj , 2021 Utsida flybridge målad med gelcoat och grovslipad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 20 Maj , 2021 Färgmarkören med kolpulver visade sig vara bra, man ser sliprosorna betydligt bättre än utan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 20 Maj , 2021 Körde med färgmarkören 2ggr vid slipning med 400pappret, eftersom jag missade ett par repor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 20 Maj , 2021 All utvändig gelcoat färdigslipad och polerat. Ca fyra dagars heltidsjobb. Råkade slipa igenom på ett par ställen, kommer att spackla upp och slipa vid senare tillfälle. 6 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 23 Maj , 2021 (redigerade) En milstolpe avklarad, halkskyddet på däcket är utrollat. Målade ett extra underliggande lager gelcoat över spacklingarna, annars lyser det igenom. Redigerad 23 Maj , 2021 av IvarN 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 31 Maj , 2021 Monterat nya länspumpar (blåa slangarna). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 31 Maj , 2021 Spöhållarna och de nykromade beslagen på plats. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 31 Maj , 2021 (redigerade) Samt grabbräcket på sidan av flybridge. Redigerad 31 Maj , 2021 av IvarN 5 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anhoume 4 Postad 5 Juni , 2021 2020-07-28 vid 11:57 skrev IvarN: Tackar! Jomen, det har blivit en hel del gjort men det finns en massa kul grejor kvar att ordna. Ankarspel och bogpropeller vore lyxigt, varmvattenberedare likaså. Vinter = byggsäsong😅 Det skulle även vara kul att bygga en komplett båt från ett halvfabrikat, men har inte hittat något lämpligt projekt ännu. Vad ska du ha för snipan? Måste vara billig nu när du offentligt visat alla misstag? Nä, allvarligt, stort tack för all inspiration och erfarenheter! Bra jobbat, och kul att läsa! Får mig att fundera på att skaffa en sekundär båt som jag kan renovera och pyssla med på vintrarna. Drömmer lite om att renovera upp en gammal stålbåt... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 5 Juni , 2021 2021-05-31 vid 23:01 skrev IvarN: Samt grabbräcket på sidan av flybridge. När skall hon sjösättas och vad har du kvar i stora drag ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 6 Juni , 2021 8 timmar sedan skrev johan_sjobjorn: När skall hon sjösättas och vad har du kvar i stora drag ? Målsättningen när jag startade renovering var att sjösätta till midsommar, kanske inte helt realistiskt i nuläget men jag kör på tills det är klart. Det som återstår är: Sidopaneler Slipa och olja trädetaljerna Stegen till flybridge Ratt + reglage + joystick till bogpropeller Anod till bogpropeller Knapar mm Ruta till flybridge Ruffdörr Rufflucka Återmontera drevet Sits på flybridge Plasta igen fd genomföringarna Måla innertaket Nya batterier Lanternor Topcoat på de fläckar jag slipat för djupt Vaxning Storstädning/sanering Skruva i dyvikan...😅 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 280 Postad 6 Juni , 2021 Limmat och skruvat beslagen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser