melle 7 Postad 2 Augusti , 2010 Troligtvis den mest erfarna långseglaren i Sverige tillbaka efter 30 år på haven. http://www.dn.se/resor/karlek-elva-varv-runt-jorden-1.1147052 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 2 Augusti , 2010 Men Deborah då? Är inte hon tillbaka och precis lika erfaren som Rolf!!?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
melle 7 Postad 2 Augusti , 2010 Förlåt mig!!! Visste inte det skulle vara så förbaskat känsligt att inte nämna hans amerikanska fruga....men visst är även hon tillbaka och NÄSTAN lika erfaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Augusti , 2010 De bägge har en enorm erfarenhet av mycket. Däremot verka inte reporten ha nån större kunskap i matematik - eller. Jag har ju alltid haft för mig att Norden Ligth haft två master och när jag räknar antalet master på de bilder som finns i repotaget får jag det till två - men jag har haft fel förr. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 4 Augusti , 2010 Gällande de nautiska termerna reportern slängde sig med så var de ganska underhållande, om än påhittade. Jag har aldrig hört talas om en kutterriggad galeas förut, framför allt inte när båten är en ketch. Man kan ju tycka att en tidning som DN ska kunna faktagranska tillräckligt för att ta bort de värsta tokigheterna. Det är även några andra små glidningar med fakta i artikeln, tror jag... Detta till trots så är det kul att de får uppmärksamhet, största delen av publiken struntar i facktermerna och de små detaljerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 4 Augusti , 2010 Den person som DN skickar till båtmässor och dyligt har ingen aning om vad han pratar om. Kanske har han skrivit detta också. Blev så förbannad på ett okunnigt inlägg av honom i vintras att jag skickade iväg ett mail. Fick ett väldigt oförskämt svar av honom. Längtar efter deras gamla båtjournalist Anders Öman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 Augusti , 2010 Jag är väl inte lika otrevlig som du va i ditt mail så jag har inte fått nått svar alls på mitt mail och min fråga angående den tremastade kutteriggade galeasen. Men det är väl så som det är på de flesta arbetplatser idag. Någon större kunskap behövs inte men arbetena skall göras på kortare tid och det viktiga är att man kan ge VD;n en stor bonus. Hur kvaliten på arbetet som utförs blir, spelar ingen roll. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jacko 0 Postad 4 Augusti , 2010 Härligt liv! Men, och normalt sett skall sådant här sägas av folk i deras ålder till folk i min; de måste ju äta ordentligt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser