danne45 0 Postad 2 Augusti , 2010 Jag har en gammal ford disel 2712E och kompet är lågt och minskar när båten stegrar sig och ökar inte genom att öka varv tal. Så jag är tvungen att pressa ner båten med trimplanen så den inte lutar uppåt för att olje trycket ska hålla sig på ca 2kg. För ett par dagar pressade jag motorn lite för att se hur den reagerade och då började det komma vit rök och lukta bränt, samtidigt som olje trycket då gick ner mot noll. Märkligt att det minskar när man ökar varvtal och att den påverkas av lutning av båt. Please tips någon ?? och om någon vet var man kan serva eller köpa delar till en sådan gammal klenod. Alternativt vilken motor man skulle kunna ersätta med. mvh Danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 2 Augusti , 2010 Bosö motor på Lidingö kan och vet allt om Ford motorer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danne45 0 Postad 2 Augusti , 2010 ok tack för det tipset. hs danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser