icecold 0 Postad 2 Augusti , 2010 Hej! Svärfar lånade min bowrider med inombordare förra veckan och råkade köra på nått eller skrapa i nått då han låg lite långt ifran gröna markeringen på fel sida När jag kollar på undersidan av båten så är den rejält skrapad. Är det lugnt så länge det inte är nån pricka eller? Kan det vänta till vintern? Och som ett pluspaket så fick jag veta att motorn dör när man lägger i backen! Jag ser inga märken på växelhuset eller va det heter. Vad kan ha hänt?? Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Macke75 0 Postad 2 Augusti , 2010 ang skrovet på båten är det rätt svårt att säga något utan sett några bilder.-Är det genom gelcoaten så hade jag nog i alla fall spacklat litel.Är det värre så är det givetvis mer jobb. Du skriver inte vad för motor du har .-Om du har en mercruiser med alpha one drev är det alla gånger strul med microbrytaren.Sök på Mg ang detta. Macke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
icecold 0 Postad 2 Augusti , 2010 Tack Macke! Ja det är en 4,3 liters med alfa one. Ska söka nu. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasB 0 Postad 2 Augusti , 2010 Kärvande växelwire mellan shiftplatta och drev är en vanlig orsak till att det stannar på backen. Jag hade själv samma problem för 4 år sedan på Alpha men efter byte av vajer och justering av shiftplattan har det gått klockrent. För att byta växelwire måste dock båten ur sjön och drevet demonteras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser