Ingen 0 Postad 1 Augusti , 2010 Nu har jag fullbordat mitt projekt med att bygga en Speedy och har varit och kört på Karlskrona Träbåtsfestival 4/7 samt på Fri Fart på Göta kanal 31/7. lägger en filmlänk som visar en del av körningarna med klassiska båtar. Jag startar som andra båt på fullfartskörninen Har klockat Speedyn till 31,9 gps knop ! Mitt bygge går att följa på detta forum under rubrik: Tfa-Speedy http://swedishclassicboats.ning.com/video/fri-fart-2010?xg_source=activity mvh Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jerhed 0 Postad 1 Augusti , 2010 Fin båt. Är det samma modell som hette flugan förr? Mvh Jerhed Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 1 Augusti , 2010 Nej det är en Speedy ritad av Åke Sundstedt 2,60 * 1,30 Ritningen till flugan såldes på den tiden av Hobbex och var 3 met lång och lite lådformad. Lägger en bild från racet på Göta kanal mvh Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 4 Augusti , 2010 Lägger ut en filmlänk till från körningen Fri Fart på göta kanal Mvh. Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser