IvarN 278 Postad 31 Juli , 2010 Är det någon som känner till någon loppmarknad för båtdelar? Någon typ av ställe där man kan köpa begagnade båtdelar och kanske kan få lite festliga idéer om olika båtlösningar. Mvh Ivar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 31 Juli , 2010 tackel-skeppshandel.nu som jag tror även äger batskroten.se Senast jag hörde om skroten var det inte riktigt klart med lokalerna på Muskö så de kör inte i stor skala ännu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 31 Juli , 2010 Det framgår inte var i Sveriges avlånga land du finns, men SXK http://www.sxk.se/ brukar ibland ha något dom kallar prylbytardagar. Hittade inget aktuellt arrangemang här på västkusten. Det kanske är på våren. Du kan ju ringa den kretsen som ligger närmast och fråga. vad är det för nåt du behöver? tommy Senast ändrad av toaen | 31 juli 2010 | 12:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 496 Postad 31 Juli , 2010 Jag har hört att det är någon form av loppmarknad i samband med Öppna varv på Orust, men jag är inte riktigt säker. PS Välkommen till MG! Edit: PS Senast ändrad av ChristerN | 31 juli 2010 | 22:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 1 Augusti , 2010 Tack för det trevliga välkomnandet och alla bra svar! Jag bor i Nacka (utanför Stockholm) och renoverar som bäst en snipa typ Knobben, så det är väl egentligen bara fantasin som begränsar vilka prylar som behövs. Muskö ligger ju nästgårds, skall även till västkusten under Augusti, så det finns ju goda förutsättningar att ramla över något intressant. Tack än en gång för tipsen! Senast ändrad av IvarN | 01 augusti 2010 | 16:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-- 0 Postad 1 Augusti , 2010 På tradera.com brukar finnas massor av begagnade båtdelar av alla möjliga sorter och storlekar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 1 Augusti , 2010 Tackel o tåg heter deras butik som ligger i repslagarhuset på skeppsholmen. Köper o säljer mycket båtdelar kanon för den som ska renovera en äldre båt eller för de som inte har råd med nya dyra prylar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Augusti , 2010 Det finns ju en i stockholm som brukar annonsera på blocket, hetar han inte typ vereranbåtsgodis eller liknande, tror han hör hemma i stavnäs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IvarN 278 Postad 2 Augusti , 2010 Klockrent, tackar! Vill även passa på att tacka för ett ruggigt bra forum. Har med hjälp av den information jag hittat i forumet bl a lyckats bygga ett doghouse, plasta, lägga på gelcoat och topcoat, sy dynor och kapell, byta spant och durk mm. Har tillbringat nästan lika många timmar med att läsa och lära från detta forum, som jag har tillbringat i båten. Dessutom är det (med ett fåtal undantag) trevlig och seriös stämning på inläggen. Så tack ni alla som gjort detta till något väldigt bra, det har varit mig till oerhört stor hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser