Skogskatt 0 Postad 30 Juli , 2010 Vad kan det kosta att frakta hem en Snipa 24 fot?? Från västkust till ostkust ca 60 mil. Kanske någon har något tips på någon bra och billig transportör. Har provat att ringa några stycken men inga svar bara telefonsvarare och ingen ringer tillbaks...... Undrar inför ett ev. köp men måste ju räkna in transportkosnaden i köpesumman för att ha råd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 30 Juli , 2010 När du jämför priser så är ju alternativet att köra hem den själv via Göta Kanal. 4200-5600 kr plus Trollhätte kanal 825 kr Plus bränsle ca 210 nm (200 liter?) plus bränsle för kuststräckan fram och från kanalen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alani 0 Postad 31 Juli , 2010 24 fot är väl ca 8 meter eller? Hur mycket väger den? Det finns på blocket privat eller företag som hyr båtsläp 80kmh, jag tänker på att om du har en bil som kan dra tillräckligt totalvikt (båt och släp) och BE körkort, det skulle blir billigare för dig. Eftersom jag har BE körkort och ingenting special att göra, jag skulle gärna kunna hjälpa dig men på mitt släp kan jag bara lasta 1200kg och din båt väger säkert mer än det, med bilen kan jag dra 2000kg. Kanske någon annat som kan komma med andra förslag? Senast ändrad av Alani | 31 juli 2010 | 09:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JTorsten 0 Postad 31 Juli , 2010 Jag skall frakta en Storebro 31 från Gbg - Oxelösund den 9-10/8, det kanske går att slå ihop transporten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skogskatt 0 Postad 4 Augusti , 2010 Hej igen Den väger ca 1900 kg och är ca 720 lång. Tar gärna emot förslag på billigare fraktmöjligheter, INGA av dom fraktföretag jag kontaktat har hört av sig. Har dom så många kunder redan så dom inte bryr sig om nya kan man fundera.. Maila mig gärna med ev. förslag joakim_yvonne@spray.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 4 Augusti , 2010 Hallåj Jag tog min båt från Linköping till Sthlm för 4000:- kontant. Det va en riktig båt/container transport. Jag hittade några på Batnet.se som jag mailade som start. Jag valde ett åkeri som låg lokalt i Linköping. (jag fanns i sthlm). Om dom kan få eller har beställningar på returresa eller kan samköra så kan dom pressa priserna. Skulle jag tagit en vit åkare som kört dörr till dörr med endast mig som beställare (ingen retur transport) så skulle det kostat 10-12.000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser