Brandur 0 Postad 30 Juli , 2010 Hej Jag har problem med att hålla kursen när jag trollar. Speciellt vid blåsigt väder och när jag är själv och drillar fisk samt lägger ut betena. Jag har hydraulstyrning, vilken är den enklaste och billigaste autopiloten som man kan köpa till min båt?? Jag har en Lowrance HDS-5 med NMEA 2000 & NMEA 0183. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 30 Juli , 2010 Jag har nu kikat runt lite och funnit Raymarine S1000.....8995sek på erlandsson brygga. Komplett autopilot för motorbåtar med SeaStar balanserat hydrauliskt system. Levereras komplett med allt som behövs för enkel installation. Jag har ultraflex hydraulstyrning...funkar det fast raymarine kräver SeaStarsystem..?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 6 Augusti , 2010 Ingen som vet om man kan ha Raymarine S1000 till min Ultraflex hydraulstyrning?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 6 Augusti , 2010 Rattpumpen måste vara förberedd för autopilotens returledning. (ett pluggat hål längst ner i mitten av rattpumpen. Det skall alltså in en slang extra i rattpumpen. Det som kan skilja är gängorna i rattpumpen för anslutningarna. Det finns övergångar att få tag i. Info inklusive installations, användarmanualer, videos och fulltändig spec finns på nedanstående länkar. Länkarna ser knas ut av någon anledning... videos detaljerade specar Raymarine /Lod Senast ändrad av lods | 06 augusti 2010 | 12:47 Senast ändrad av lods | 06 augusti 2010 | 12:48 Senast ändrad av lods | 06 augusti 2010 | 12:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 6 Augusti , 2010 Tack så jättemkt för ditt svar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser