Gå till innehåll
onsdag 01 januari 2025
Gäst

Sjösättningsramp i området kring uddevalla??

Rekommendera Poster

Gäst

Finns det någon häromkring som vet om det finns någon bra ramp för lite större trailerbåtar runt uddevalla??

Jag och en kompis tänkte dra ner båtarna när http://www.sgp-offshore.com/ går av stapeln.. Vore kul och se från vattnet och ta en tur i havet...

post-10005163-1394236459,1759_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Replsagaregatan. koordinater: 58.346623,11.917548 enligt google maps.
KLan vara trång med längre båt, men går om man tar det försiktigt. Djupt och bra, precis i inloppet till uddevalla och bredvid en marina.

Observera att du bör bvara ute i god tid, kan vara trångt för båtarna, två små områden och mycket publik.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sveramp.se är ett register på sjösättningsramper kolla där

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sveramp visar inte rätt.
Det finns två olika, Rödön (grunt, stenigt och brant lutning), inne i stan längs med bäveån, bifogar kartbild. Marinhuset bredvid rampen ligger på repslagaregatan 5, ligger precis innan rampen. Sök på marinhuset i uddevalla: http://kartor.eniro.se/m/IMJcz  GPS koordinater till ramp: WGS 84:N 58° 20.801', E 11° 55.030'

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tack för bra info :) Jag måsta kunna backa ner hela kärran eftersom det är en så kallade float on trailer. Inga rullar utan längsgående medar och båten väger torr ca 3200kilo så vincha upp är inget alternativ på den trailern.. :)

Vad tror ni om lutningen på den inne i stan? Flack eller brant?

Senast ändrad av MarcusW | 31 juli 2010 | 10:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Verkar som fjorden kommer vara avstängd hela dagen..  :(  Då är det inte mycket ide att ta med båten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, fjorden kommer inte att vara avstängd hela dagen. innan - under och en stund efter racen är den avstängd. Finns olika områden man får vistas inom. Tro mig, du kommer att se bättre från båten.

Annars kan du alltid kolla http://www.villalindesnas.se/ och boka ett bord. Perfekt uteservering med utsikt över nästan hela raceområdet. Finns många andra stöllen med, men man vill ju vara NÄRA och LYSSNA :)
Enligt beslut hos Länsstyrelsen är Byfjorden avlyst för all båttrafik fredag den 6 augusti till söndag den 8 augusti, klockan 09.30 till 18.30. Avspärrningen råder cirka 45 min före varje race eller träning till cirka 15 min efter avslutat pass.

Det finns fyra områden (1-4) där besökande båtar får uppehålla sig under racet. Markerat GRÖNT på den karta som delas ut samt publiceras inför racet. Det går inte att ta sig därifrån förrän tävlingen är avslutad och funktionärer ger besked. Målsättningen är att minimera tiderna för avlysningen. Men beroende på vilket tävlingsmoment som genomförs pågår avlysningen vanligtvis 2-3 timmar vid varje tillfälle. Det är straffbart att bryta mot avlysningen, då man sätter både sig själv, de tävlande och åskådare i livsfara.

Själv har jag båten liggandes precis nedanför denna restaurang. Kan troligen inte kolla på racet, tjejen skall kläcka precis den helgen. Illa planerat :)

Men morgondagen blir det ju att kolla båtparaden genom staden.

post-10011027-1394236462,4934_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Tack för tipsen om ramp. Vi satte i på rampen bredvid marinhuset och det gick kanon. Lite brant så trailern skrapade i men det gick!

Fick en toppendag, tittade på race på förmiddagen, sen gick vi till lysekil och åt lunch. Väldigt fin tur!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...