hawkeye6540 0 Postad 28 Juli , 2010 Hej. Har upptäckt ett problem med mitt vp 270 drev. Jag har haft isär det och bytt både avgas och drivknutsbälgar samt även packningar vid propelleraxeln och växelmekanismen. Nu verkar det desvärre som att det läcker olja från någonstans. Det blir små oljeringar i vattnet och efter att jag kört ett tag verkar det som att oljan minskat på stickan. Vad kan det vara för fel? Jag prövade att snurra på propellern för hand för att ser om det kom mer oljeringar men kunde inte se att det kom några. Jag funderar på om jag vändt packboxen till växelföraren åt fel håll eftersom oljan på stickan ser fin ut och inte grå på något vis d.v.s det verkar som att det läcker ut olja men det kommer inte in något vatten. Törs man köra på detta vis tills upptagningen i höst och bara hålla koll på oljenivån månne? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jerhed 0 Postad 28 Juli , 2010 Troligen är det bara lite olja som finns kvar efter att du mekat. Enligt min båtmek så läcker också många drev lite olja utan att det är skadligt för drevet. Det behövs bara mikroskopiska mängder för att det skall bildas olja på vattnet, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser