Gå till innehåll
torsdag 09 januari 2025
webace

Antenn till tv:n

Rekommendera Poster

Kan någon här inne ge tips på fungerande tv antenn till båten? De trådar som finns här på MG är några år gamla nu så det borde ha kommit till bättre prylar på marknaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte och monterade en Glomex i vintras, fungerar utmärkt, visst kan man ligga i skugga ibland men det gör man med alla antenner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för era svar. Glömde dock berätta att jag har 5 volts matning på min tv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

?? har du då en inbyggd antennförstärkare i din TV?, antennförtärkaren som ingår i Glomexantennen tror jag om jag inte minns fel levererar just 5V till antennen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har denna Nargusantenn sedan förra året. Funkar kanon. Kopplat in både TV och radio med finfin mottagning.
Var faktiskt inte så krånglig att få dit när man väl kommit igång. Satte min direkt i targabågen.
// Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Nej men antennuttaget i min tv ger 5 volt till antennförstärkaren som sitter i den antenn jag köper. Det finns en switch som jag reglerar via mjukvaran i tv:n (aktiv antenn dvs 5 volt på eller passiv antenn dvs 5 volt av) Jag behöver alltså inte extern strömförsörjning. Detta är ganska vanligt på nya apparater. Din idé om en inbyggd antennförstärkare var för övrigt inte alls dum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Köpte en Triax UFO på Kjello co. Fungerar bra ,utom när det blåser eller går lite vågor så inte båten ligger still, då kan det bli fyrkanter i rutan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har också en Triax UFO som jag inte tycker är spec. bra, den har så att säja dålig runtomupptagning

får hålla på att vrida och vända på den för det mesta för att få bild.Tar gärna emot fler tips om fungerande antenner.

Roger

.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej och tack för alla svar! Beställt en liten smidig antenn från Expert som jag får på måndag. Ungefär samma storlek som en dildoSkrattande. Enligt Expert ska den ha mycket bra mottagning. Tror den hette Maximus BA6 eller något liknande. Den kräver 5 volt direkt på antennkabeln precis som min tv ger och kostar under 500 kr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Återkom gärna med en recension av dildon.

Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...