Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
thrinker

60hk Archimedes motor, tappade orken helt plötsligt.

Rekommendera Poster

Hej!

Jag var ute med båten för ett par dagar sen och då fungerade den perfekt. Men sen plötsligt tappade den all ork och gick endast på halvgas. Vi körde snabbt in i hamn och stängde av motorn. Efter det har vi testat med att pumpa på blåsan när vi kör, stålborstat tändstiften, haft isär bensinpumpen och mätt kompet i cylindrarna.

Ingen utav förljande har hjälpt. Skvallerstrålen är som den brukar och sprutar fint den startar utan problem det är bara när man gasar som de händer. När man gasar så går den ojämt och gasar man mer så låter det som den Bhöööö. Precis som den inte får rätt bränsle eller luft.

Jag tycker även att den har börjat ryka mer. Färgen var blå men sen även ibland vit. Det var därför jag testade kompet i cylindrarna så att inte topplockspackningen var kass men dom var som dom skulle.

Vad tror ni? Finns det någon som har en sprängskiss över förgasarna om man nu skall skruva isär dom?

Motorn är en Archimedes 60hk.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Try cleaning Carb, and check floats for correct levels and they are not perished.

Good luck

Bill...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag rengjorde förgasarna som var helt fylda utav 'gojs'. Startade båten och den gick som en klocka!

Tack!

post-10009628-1394236465,6941_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...