Sammy 0 Postad 27 Juli , 2010 Hej! Har en gammal OMC 120 där bränslepumpen verkar lagt av. Plockade ner den och membran och gummi verkade väldigt styva. Det är en mekanisk pump som sitter på motorn. Nya membran o dyl. finns ej som reservdel, utan hela pumpen måste bytas. 1. Finns det något trick att mjuka upp membranet och gummidetaljerna? Läst på något annat forum att man skull låta dom ligga o dra i diselolja. 2. Om man ersätter pumpen med en elektrisk, hur gör man? Är det bara att koppla in den på bränsleledningen och låta den bränslet passera genom den gamla pumpen eller måste den förbikopplas? 3. Kopplar man bara in en elektrisk pump över tändningen eller krävs det något mer? 4 Har tittat på Bitemas universalpumpar, vad är bäst att använda, tryckande eller sugande? Mycket tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 29 Juli , 2010 Du kan ju alltid prova att koka dem i vatten en stund. Detta gjorde vi för 30 år sedan regelbundet med drivremmar till bandspelare för att förlänga livslängden och förhindra att de torkade. Har de däremot börjat spricka är det för sent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser