erik91 0 Postad 12 September , 2004 Tja allihopa. jag har en fin fin ritning på båten flugan och undra om det finns nån trevligt som kan komma med allmänna tips t.ex vad man ska har för motor, var man köper poertrimm o.s.v Allt ni kan komma på och ge gärna länkar och annat som kan vara iterisant att under söka för en som vill bygga en köpa den ultimata lilla sport båten för 2- personer. alla som skriver stora inlägg till och vill ha en ritning på flugan kan få det... jaja men men alla som skriver är jag väldigt tacksamma över. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sneseglare 0 Postad 7 Oktober , 2004 Hej Erik Jag och mina bröder är intresserade av att komma över ritningar till flugan, vi har sökt länge. Vi brukar göra små projekt, senast var det segelbåt. Vi fick två dygn på oss att bygga något som kunde flyta och ta sig fram om du vill så kan du få en bild av mitt försök......he he Är tyvärr inte kunnig i vad för slags motor och var man skaffar power trim, så där kan jag inte hjälpa dig. :oops: Hoppas att det finns någon annan som kan vara dig behjälplig med det. Höres o tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblon 0 Postad 7 Oktober , 2004 hej är väldigt intreserad av ritningen till flugan, har letat länge efter det, skulle uppskatta det mycket om du ville maila/skicka en ritning mvh//roblon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunbird 0 Postad 8 Oktober , 2004 Motorn, det räcker med 5 hk om du är själv. 15 hk eller mer är roligare dock. Om du/ni ska va 2 pers i skutan kanske det behövs _minst_ 15 hk, men det är bara en gissning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mikael_jo_89 0 Postad 16 Juni , 2005 Tjena alla, vilken motor som bör användas beror som sagt om du är ensam eller två personer. jag har sett några och dom har runt 10-15hp det går bra. men sedan är det ju lite från båt till båt också. Om jag skulle kunna få ritningen på flugan eftersom min är tyvärr borta så skulle jag bli glad så man kan fortsätta projektet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
byggaren 0 Postad 17 Juli , 2005 jag skulle vara väldigt tacksam om du kan skicka ritningarna :-) jag tror 15-20 ska passa rätt bra det är ialla fall det jag ska testa om jag får tag på ritnignarna:-/ snälla skicka dom till mig på robin_edfeldt@hotmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snabla 0 Postad 17 Juli , 2007 Skulle man kunna få en kopia på ritningen? lonn.eric@gmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 17 Juli , 2007 Tror det fanns en artikel i en båttidning om Flugan inkl ritning. Skall kolla. Kan kanske fixa ritningen som PDF. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snabla 0 Postad 17 Juli , 2007 vore mycket snällt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 17 Juli , 2007 Har nu mailat till de som ville ha. /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 24 April , 2022 Hej Erik. Jag undrar om du fortfarande har kvar ritningarna till flugan? Har lyckats slarva bort mina vig flyttning och tänkte nu tillverka en till min sonson. Har allt material som skall vara motor ,styrning och reglage men utan ritning blir det inte mycket byggt. Om du har den kvar så vill jag gärna köpa en kopia av den . Mvh kurt Wallgren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser