HAKAN60 0 Postad 26 Juli , 2010 Hej ! Hur många timmar kör ni per år ungefär, hur myvket används en båt normalt. Har kört c:a 20 timmar i år är det mycket eller lite ? nyfiken // mvh Mark Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 26 Juli , 2010 Jag har hittils kört 50 timmar med min båt som jag köpte ny i början av Juni. Säkert är minst hälften av den tiden trollingkörning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 26 Juli , 2010 Ligger på ca:50 timmar per säsong, finns inge anledning att jaga distans, skapar bara stress. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 26 Juli , 2010 Jag har inte läst av timräknaren på ett tag men runt 80 timmar har det blivit hittills i år och då har det bara varit fyra senesterdagar på sjön. 858 nm sedan 1 sep så det bör bli över 1000 nm på ett år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jerhed 0 Postad 27 Juli , 2010 Hittills iår ca 200 distans i mestadels 7-9 knop men säkert en timme eller så i 20 knop. Så det har bara blivit ca 20-25 timmar men räknar med det dubbla innan säsongen är slut. Var ute en hel vecka men men man kör ju inte helatiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser