rundofet 0 Postad 25 Juli , 2010 Hej, Jag har köpt Fugawi 4 med sjökort, någon som vet om man kan använda sin iphone som gpspuck? Eller vart man kan köpa en billig gpspuck. Har även laddat ner seaclear men får det inte att fungera med sjökorten. Någon som har något bra tips på hur man använder får in kartorna i seaclear. Eller ska jag använda mig utav fugawi istället? Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 25 Juli , 2010 När det gäller Seaclear kopierar du in korten i mappen Chart. Jag gjorde det tidigare idag i min nya dator. Öppnade utforskaren och letade upp SeaClear. Sen öppnar du programmet Map Cal Klickaqr på Tools - Autoload list - Scan for New Charts Starta SeaClear och de nya korten finns i programmet. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 25 Juli , 2010 Mig veterligen så kan man tyvärr inte använda iPhonen som gpspuck såvida man inte vill cracka den med blackrain eller liknande. Då kanske man kan komma åt de funktionerna men inget jag skulle rekommendera om man inte är proffs Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rundofet 0 Postad 25 Juli , 2010 Tack för hjälpen nu fungerar det! Vad använder ni som gps mottagare? Gpspuck? Har ni något tips på någon billig och bra? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 506 Postad 25 Juli , 2010 Kjell& co har några olika, beroende på vilka anslutningsmöjligheter du har på PCn, prisvärda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nikkra 0 Postad 27 Juli , 2010 Nej, men däremot kan dui använda Soltekniks Fugawikort i appen iNavX i iPhonen, om den har gps. Men då måste man ha strömförsörjning, annars dör den fort. Då slipper du PC:n med Fugawi. Senast ändrad av nikkra | 27 juli 2010 | 23:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 1 September , 2010 gps-puckar brukar gå att köpa på Ebay för ett par hundralappar. Sök på bluetooth GPS eller USB GPS. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser