Vukan 0 Postad 10 September , 2004 skulle vilja ha lite info ang. detta båtmärke (Delta). Är det känt? Vart tillverkas/tillverkades dom? Nån här som har en delta? Har skippat bayliner'n p.g.a allt trist man hört om dom som tillverkades i slutet av 80-talet. Ska däremot titta på en delta dc i morgon och förhoppningsvis blir det affär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 12 September , 2004 jag har hittat en Delta DC U i en katalog från 1972. Den är 5,30 x 2,00. På bilden sitter det ett inudrev, men det står att den finns för utombordare också. Min 50 hk Max 120 hk. 2 1 kojplatser Ruffhöjd 1 m. Tillverkare och försäljning på den tiden var Flipper Marin. Låter ju betryggande. Konstruktör Sigurd Isacson. Fanns som halvfabrikat också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vukan 0 Postad 12 September , 2004 Ja, har hört namnet Sigurd Isacson. Dom ska tydligen vara tillverkade i Norge. Nu är det så att jag köpt en delta 17dc som är konverterad till utombordare (85hk för övrigt). Båtmodellen ska ha vunnit roslagsloppet enligt förre ägaren. Och jag måste säga att den går riktigt bra i vattnet. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan48 0 Postad 13 September , 2004 Snygg båt. Verkar som om konstruktören var lite före sin tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 23 Februari , 2006 Sigurd Isakson har vart aktiv och tævlat det mesta som finns att tævla med motor. Smeknamnet Papp-Isak har han sedan han byggde modellflygplan och bla provade nya konstruktioner i form an papp-prototyper, vindtunneltester gjordes på bilens tak under fart. Han børjade tævla i turistbåtsklassen i børjan av 1960 talet och kørde bland annat Hermansons och Ebbekkes Weedo-GT, denna båt køpte han senare tillverkningsrætten till och byggde och sålde framgångsrikt. Efter Weedon blev det ænnu ett Hermanson/Ebbekke bygge, -Smuggler18 som sedan førlængdes och vann massvis av tævlingar. Egna konstruktioner lær vara bla Delta och Flying Flipper samt otaliga vanliga båtar. Lite historia/bilder finns på www.smuggler.se Ricky. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser