ZilSwe 1 Postad 23 Juli , 2010 Har en Nimbus 2600 -88 med en TAMD 31:a. För att göra en lång story kort, kan man se hur mycket Turbon laddar då den är monterad på motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
repen_1 0 Postad 23 Juli , 2010 Brukar finnas någon plugg före eller efter laddluftkylaren som man kan plugga in en mätare i så man ser trycket. Mille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 24 Juli , 2010 Hej Det finns ett uttsg på insugningsröret, det är bara en skruv som förmodligen sitter på bakkanten, där skruvar du i en anslutning för en rätt så smal bränsleslang(6mm innerdiameter / 20bar ) som du sen ansluter till en sån här manometer. Jag har köpt en som visar upp till 1 bar, nästa mätare var till 2,5 bar. Det fungerar bra för mig. Manometern har jag köpt på Hydroscand, den kostade 239 kr sen behöver du kopplingar till insugningsröret och anslutning för slang till manometern plus slang allt finns på Hydroscand om du har nån sån butik där du bor. Jag har ca 2,5-3 meter lång slang och det ser ut att fungera bra med det. Jag bifogar en bild på mätaren. Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ZilSwe 1 Postad 24 Juli , 2010 Tack för era svar, vart sitter insugningsröret och laddluftkylaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ZilSwe 1 Postad 24 Juli , 2010 Hittade denna: http://www.slaattevik.com/jarle/mob_baat/volvo_Verkstedhandbok_Innlop_Eksos_og_kjolesystem.pdf Sidan 18 var bra :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser