Gå till innehåll
onsdag 12 februari 2025
Matanza

Handen på hjärtat - Hur många är med i SSRS ?

Rekommendera Poster

Härligt att så många öser beröm över tjejerna och killarna som jobbar hårt och ideellt för vår säkerhets skull.

Det är ju en ganska speciell situation vi har med vår sjöräddning, till skillnad från många andra länder så har vi ju mer än en 100-årig tradition av ideell sjöräddning som funkar mycket bra. Sen om man tycker dekalerna är fula eller svåra att få bort behöver man ju faktiskt inte sätta upp dem ;)

Är det någon som har någon vetskap om det finns någon liknande organisation världen över? Kanske till och med har erfarenhet av utländsk sjöräddning?

Senast ändrad av Matanza | 24 juli 2010 | 12:52

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är med och har den blaffiga dekalen i vindrutan.

Såg förresten en segelbåt några platser längre bort på bryggan som fick bogserhjälp ända in på bryggplatsen av SSRS för några veckor sedan. Såg lite kul ut med en ensam karl 40-50 år i en större motorstark styrpulpetsbåt som släpade på segelbåten, men han kunde onekligen sina saker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det såklart, jag tänkte mer på längre ut i Europa i och för sig Tungan

Baltikum? Polen? Tyskland? Spanien? Frankrike? Ngn som har en liten anekdot?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Medlem, men bara med den lilla runda dekalen klistrad på båten.Dom skulle ha skrivit årtal på den istället.

/andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Också medlem, Tycker det är självklart att stödja denna frivilliga organisation som offrar mycket för att hjälpa nödställda.

Klisterlapp mitt på framrutan! Mycket för art visa andra att man är med en påminnelse om att de finns där ute just för oss.

Har precis kollat på deras uppvisning på Käringön där vi befinner oss f.n.

Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är både besättningsman och medlem med lappen på rutan.

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nyligen sett en siffra på 1.300.000 fritidsbåtar. Man räknar då tydligen allt från vattenskottrar, jollar till större fritidsfartyg.

Själv är jag med i SSRS!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...