Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
AudiRS6

Antal sålda Aquador

Rekommendera Poster

Efter att ha läst en tidning som förklarade att det hade sålts 188st Aquador 22HT började vi diskutera kring middagbordet om det har sålts fler 26 HT/DC än 22HT. Visst ser man dessa 26:or oftare än 22:orna? Tycker att var och varannan båt i skärgården är Aquadorer idag och visst är 26:an vanligast?

Finns det någon statistik att få tag i?

MVH

Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är inte 22 HT den helt nya modellen med utombordare som anses likt Musse Piggs husvagn i filmen på julafton?

Björn Borg valde iaf 23 DC för något år sedan

http://www.flippermarin.se/UserFiles/Interboat/www.flippermarin.se/Documents/allinclusive 2010/björn_borg_aquador_23_dc_flipper_marin.pdf

Edit. Fel av mig. 22 C heter den

http://www.maringuiden.se/artiklar/;Musses_husvagn-3274

Senast ändrad av 666D3 | 23 juli 2010 | 12:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Precis, 22C är den nya. Men 22HT har sålts i 188ex har jag för mig.

Men frågan kvartsår, hur många Aquador av de andra storlekarna har de tillverkats?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mitt (ovetenskapliga) intryck är att det finns flest 22HT vid bryggorna i Göteborg, men flest 26HT vid bryggorna i Stockholm. Jag har även en känsla att de flesta nya Aquador säljs i Stockholm, men sedan köps många begagnade av folk ute i landet. Så de nyaste modellerna typ 28HT ser du i så fall främst i Stockholm...

Båttillverkarna verkar hålla hemligt hur många de säljer, de börjar inte berätta öppet förrän modellen är nedlagd... Menar ni att siffran 188 gäller Sverige? Annars låter det lågt att det skulle vara Bellas totala produktion av 22HT. Men det finns ju även försäljning av begagnade båtar mellan länder...

Vill du verkligen veta, så åk till Flipper Marin i Täby och fråga chefen där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen Marcus,

Kom på ett hyfsat sätt att kolla, nämligen att räkna antalet båtar på denna sajt under Medlemmars Båtar. Fast alla har förstås inte lagt in sin båt -- inte du Marcus?

Men om man lägger ihop 26C och 26HT så finns det flest = 11 st. Tror att 26C är ett äldre namn på 26HT...

Sedan är listan i fallande skala: 23 HT = 9 st. 22 HT = 8 st. Både 21WA, 23DC och 26DC finns 4 st. 28HT 2st. 25WA 2st. 28C och 25C bara en...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena igen!

Fick informationen mejlad till mig av en medlem så jag har det hela på det klara nu!

Lägger dock inte ut några siffror här eftersom medlemmen valde att Mejla mig och inte skriva i tråden (hemlighetsmakeri mellan tillverkarna mån tro?).

Men kan säga som så att de finns flest 26:or... Japp, 26C hette modellen första året om jag inte missminner mig. Och nej, jag har inte lagt upp min båt änGlad

Får räcka med lillbåten så länge!

/Marcus

Senast ändrad av AudiRS6 | 14 augusti 2010 | 16:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...