Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Sardaukar

Örnvik 530/535

Rekommendera Poster

Nu har jag blivit riktigt intresserad av en sådan. Är det några som har erfarenhet av dem? Skriv gärna ner lite kommentarer. :-)

post-1822-1394234299,237_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mange

Hej Även jag har ett visst intresse av dom, fast det e 535 som gäller i sånt fall med bättre hardtop samt 2 stolar istället för 1 som finns i 530.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bo

Hej, Fiis rätt mycket info här: http://www.pslsystem.com/ornvik/ Örnvik 535 HT av lite senare årsmodell är klart att föredra. Att båten har ett bra skrov visar tester av båten i svansk båtpress. Förslagvsvis 70-90 hk verkar lagom. En Örnvik 535 eller t ex en Flipper 575 är ju säkra köp när det gäller Hard Top i den här storleksklassen. Lätt att sälja om man skulle tröttna. Hade en HT själv förut, en Finnsport 540 HT, som gick hyfsat i sjön och ganska praktisk och ganska rymlig. Jag sålde den förra sommaren, blev såld direkt för 60 tkr. Hade en Suzuki DT65 (65 hk) på den och den gjorde ca 30 knop i början på säsongen med 1-2 pers. Har nu en Yamarin 5820 med Yamaha F115. Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv tycker jag Flipper 575 är fulare och ser allmänt klumpig ut, men smaken är som baken. :-D Möjligtvis kan jag tänka mig Flipper 510 men har inte hittat så mycket info om den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annars så finns ju Flipper 535 ht som är betydligt snyggare än 510 ht. Fast den är ju lite dyrare än vad en Örnvik 535 är som jag skulle valt av Örnvikarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo Flipper 535 är ju nyare så av förklarliga själ också dyrare. Men den är heller inte lika vanlig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Robin

Hej Söker du en Örnvik 530? jag har en som ska säljas efter min bortgågne far, du kan få den relativt billigt. Båten finns i Karlshamn, minns inte årsmodellen men motorn är en yamaha från 94 tror jag det var fast det kanske inte är så mycket med den, har båten i en lada därnere så om du mailar ditt namn o telefonnummer så kan jag ringa dig om du vill ha den. Måste bort innan jul då lokalerna ska rivas . robin.lindstroem@spray.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...