trubadurgbg 0 Postad 22 Juli , 2010 Hej, Eller är det kanske inget man vill signalera med på nätet? Har själv inte haft båt där länge, Finns det något kul att se? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trubadurgbg 0 Postad 26 Juli , 2010 bara jag=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 27 Juli , 2010 Kände du dig övergiven då du fick ge svar till dig själv? Nja, gör inte det! Har hört att det ligger en del båtar där i.o.m att jag hade tidigare arbetskamrater som bodde i Sjövik. Annars så är det ju inte Mjörn någon stor pöl precis, och vad jag hört så har man mest båten till att åka till Alingsås för att handla, eftersom det är roligare än med bilen, och för att fiska. Lär visst finnas en och annan badvik också, som man kan besöka.Och det finns ju några öar man kan utforska, om man vill. Om det är möjligt att passera under bron vid Brobacka, nord-västra Mjörn, så kommer man in i en annat litet ankdamm, som heter Åsjön. Därifrån, i norra hörnet, så fanns det en förbindelselänk med ytterligare en stor pöl som heter Anten. Om jag vore dig, så skulle jag faktiskt ta reda på hur det förhåller sig med möjligheten att färdas där. Kanske kan gå med en öppen snipa, eller en motor-eka, på max 18- 21 fot. På flygfotokartan så ser man inte, i.o.m växtlighet o.dyl. om det är en trång liten å, utan passerbar vägbro, eller om det faktiskt går att passera med mindre båt eller ej. På vanliga kartan så ser det bredare ut. Vore ju intressant att veta djupförhållandet! Kanske dock är så trångt, och med överhängande växtlighet, att färd är utesluten. Men visst hade det varit kul, om möjlighet fanns! råkade skriva Sjöbo istället för Sjövik Hur det nu gick till? Senast ändrad av Gobben | 27 juli 2010 | 13:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser