snottra 7 Postad 21 Juli , 2010 Hej fick denna sak som hälsade på i båten den 10 juli ,vet ej vad det är för nått ,har aldrig sett den förut. Så jag frågar er här vet ni ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 21 Juli , 2010 Humlebagge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 21 Juli , 2010 Jag tycker det ser ut som en Coloradoskalbagge. Rätta mig om jag har fel. Jag rättar mig själv, helt klart en humlebagge Kalle Senast ändrad av Pentax | 21 juli 2010 | 19:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 21 Juli , 2010 Hej tack för svaren ,det verkar vara humlebagge ,hittade denna bild på nätet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 22 Juli , 2010 Din bagge kanske letar partner ibland alla skumma gulsvarta streck? Eller är faktiskt läskunnig och letar efter lämpligt minipytte-ankare inför höststormarna ?? (Tycks ju isf besviket just hittat nedre ändan över listans ankarstorlekar. Antagligen inte kul att som insekt blåsas ut på vida vatten?) Senast ändrad av Thomas-1 | 22 juli 2010 | 18:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser