Mackan3972 0 Postad 20 Juli , 2010 Är i svängarna och skall köpa mig en Bowrider och har kollat på en Bayliner 185 BR från 2003 med en Mercrusier 4,3l motor i. Är det någon som har erfarenhet av en sådan vad den dricker i bensin? Är det en bra båt för pengarna (150K)? Går den gott i sjön? mm. Alla synpunkter är välkomna! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 20 Juli , 2010 Har en 2010 185 Br, vet inte hur mycket dom har gemensamt, men jag är mycket nöjd än så länge.. Går behagligt i sjön(jämfört med min Buster iaf).. Har 3,0L motorn och den verkar gå mycket snålt, 4,3an drar säkert mer, men mycket beror ju på hur du kör.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 20 Juli , 2010 Priset tycker jag verkar ok. Kollade lite på en sådan i vintras (har ej provkört etc.), ganska trevliga tyckte jag. Lite för liten för mitt tycke dock. (kolla att alla skruvar, beslag och liknande sitter fast ordentligt, den jag kollade på var det några som inte satt till hundra procent) En ny 185 med 3.0L motorn ska tydligen i 3000 varv gå i 20 knop och dra 16.7 liter per timma. 3500 varv 24 knop och 20.8 liter per timma (som exempel). Med 4.3L bör du komma upp både i fart, förbrukning och styrka. Vet inte hyr mycket, men du behöver ju troligen inte varva lika mycket för att komma upp i de 20 knop där 3.0L varvar 3000 varv. Så frågan är väl hur förbrukningen påverkas i de farterna. Men av egen erfarenhet kör jag i alla fall på lite mer med snabbare båtar, så åker fortare och drar mer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 20 Juli , 2010 Farten vid dom varven stämmer ganska bra nog, förbrukningen har jag inte mätt.. Skulle inte skada med lite mer effekt.. 3,0an är ok, men ångrar nästan att jag inte tog 4,3an.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser