ahidman 0 Postad 9 September , 2004 Jag tänker ta bort kölen i höst för att fixa till den med nya kölbultar. När jag sedan sätter dit kölen igen, vad skall jag då använda för tätningsmedel? Något annat förslag än Sikaflex? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
osterman 0 Postad 12 September , 2004 Varför inte Sikaflex? När jag köpte min Stortriss renoverade jag kölen och använde Casco Marin & Teknik för att lägga en ny fog vid kanten mellan köl och skrov. Jag tog aldrig bort kölen men det borde nog fungera för det också. Casco Marin & Teknik verkar ha samma egenskaper som Sikaflex, så om du inte vill använda sikaflex för dess egenskaper så kan du bortse från det här tipset =) Casco Marin & Teknik finns t ex hos Clas Ohlson, art nr 34-3900-1, 300 ml tub 99kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblon 0 Postad 1 Oktober , 2004 vad är det för fel på sikaflex? när jag hade min stortriss mk 2 så tog jag bort allt gammalt spackel mellan köl och skrov, sedan så la jag på rikligt med sikaflex 291, resultatet blev bra och det finns myckket sikaflex kvar i tuben. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblon 0 Postad 1 Oktober , 2004 vad är det för fel på sikaflex? när jag hade min stortriss mk 2 så tog jag bort allt gammalt spackel mellan köl och skrov, sedan så la jag på rikligt med sikaflex 291, resultatet blev bra och det finns myckket sikaflex kvar i tuben. :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Tony Postad 2 Oktober , 2004 Hej Ahidman! Titta in på vår hemsida under båtservice (klicka sedan vidare till projekt) där gör vi om kölen på en Albin Express. Alla bilder ligger inte ute ännu men ska försöka hinna lägga ut dem snarast. De viktiga bilderna för dig ligger nog redan ute. Lycka till. Mvh Tony www.yachtcare.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guldsmeden 0 Postad 3 Oktober , 2004 Visst det är helt rätt! Först glasfibermatta med plast, för att få det rakt & fint! Sedan seg epoxy i skarven! Allt är kladdigt, och tar bort massor av hjärnseller. men va då! Det gör inte ont! Glöm ej; Förstärk botten (durken) på insidan oxå (dubbelbotten) Huvudsaken = Båten blir bra! ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jörg Becker Postad 11 Oktober , 2004 Hei dere. Jeg er Tysk og bor nå i Norge. Jeg snakker ikke svenska (til nå) men dere kan ja leser. Sjekk tysk PANTERA MS 3000/60 MARINE SEALANT. En SMP som er i hvert fall bedre en PU og Silikon . Dette er siden 1999 på markedet. Vi kommer nå med Pantera og Sterling-ladesystemer også til Sverrige. Oversettelse for webside og produkter er i full gang. Les på www.tbbecker.de/pantera.htm. Vennlig hilsen, Jørg Becker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser