Gå till innehåll
fredag 14 februari 2025
HoppsanHejsan

Lämna in skadad propeller i norra Stockholm?

Rekommendera Poster

Har läst gamla inlägg här, med stort intresse, och förstått att jag inte ska köra med skadad propeller. Har skrapat i 2 blad där 3 mm djupa och 1-2 cm långa skador uppstått.

Nybörjare som jag är har jag såklart ingen extra prop. Kan man lämna in propellern för reparation någonstans i norra Stockholm? Norsborg och Långholmen känns olidligt långt bort. Någon som känner till nåt ställe i t.ex. Täby?

Snacka om Hoppsan när jag upptäckte det här efter att ha varit båtägare i hela 4 dagar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Långholmen är inte så långt från Täby, så Propellertrim är ett bra alternativ, men......
Du kommer bli utan propeller en antal veckor, nu är det högtryck och det är inget man får gjort över dagen.

Alternativ  köp en extra propeller, kan man inte ha för många av.
Men skall du köra med den du har se till att slipa bort ojämnheter som kan orsaka onaturligt motstånd i vattnet och hoppas på det bästa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Jag har faktiskt omvärderat resan till Långholmen och har ringt och reserverat en ny propeller och hört mig för om reparation. 800 - 900 kr ungefär för reparation. Gulp. Kunde få en ny prop för en 1000-lapp, så där sparar jag ändå några kronor mot t.ex SeaSea.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...