heah 0 Postad 19 Juli , 2010 Har problem med att det läcker in vatten via min propelleraxeltätning. 1: Är detta någon form av flexibel axelkoppling? Det svarta mellan är gummi? 2: Är detta en vattensmord koppling? Hittar ingenstans att fylla på med fett eller olja? 3: Det läckjer in vatten på undansidan av den vita plasten. Kanske en droppe / 30 sek stillastående och mer vid motorgång. Någon som vet vad jag skall göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heah 0 Postad 19 Juli , 2010 Fler bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haba 0 Postad 19 Juli , 2010 Hej! Detta är en jättebra tätning. Tag ur saxpinnen och dra i den vita flänsen (gänga in) den som är närmast motorn och håll mot på den andra återmontera saxpinnen. Vitigt att ej dra förhårt, då går det varmt och den fettfläta som ligger i smälter men ökad läkage som följd. Går det att dra ihop flänsarna för långt är fettflätan slut och behöver ersättas med en ny. Obs! der är två stycken med skarvarna förskjutena 180 grader. De som säljer dessa nu kommer jag inte ihpg namnet på, men det är samma företag (på västkusten tror jag) som säljer elmotorer till hjälpmotorer på segelbåtar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heah 0 Postad 23 Juli , 2010 Kanon, tack! Då gäller det bara att hitta företaget som säljer dessa. Ngn annan som vet? Kan man täta med något annat så länge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 23 Juli , 2010 Vet att vi har haft talggarn på jobbet. Tror det ska finnas nåt kvar. Kolla tjockleken först. finns i 6, 8 och 10 mm har jag för mig. Vanligaste är nog 8mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser