Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
pellepaj

Hjälp! Motor dör vid fullgas.......

Rekommendera Poster

Har en 4.3 gl volvopenta som dör när jag kör med fullgas, det verkar som om den inte får tillräckligt mycket bränsle, kan oljetrycket ha något med saken att göra?...den har ett olje tryck av ca 4.5 kg vid fullgaspådrag, är det för högt??...har haft problem med vatten i tanken...så jag har k-sprit i bensinen och har kollat båda filtren (dels det som sitter i motorn och vatten avskoljarfiltret, såg att det var lite vatten kvar i vattenavskljarfiltret, men en fundering är om oljetrycket har med bränlsetillförseln att göra? Hoppas någon kan hjälpa mig!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du inte skruvat ur stiften så gör det och kolla konditionen. Ett tips är att också att tömma tanken helt och göra rent den.

Hur gammal är motorn (timmar)?

Senast ändrad av Jerhed | 25 juli 2010 | 12:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej o tack för svaret, det är en 98:a och har ca 200 gångtimmar, men det kan man ju aldrig veta då jag inte ägt den mer än i tre år, skall kolla tändstififten och kolla konditionen på dem, vet du något om oljetrycket?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Olje trycket har inget med bränslet att göra, men däremot vatten i tanken kan vara en stor bidragande orsak

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...