Gäst Bengt Postad 9 September , 2004 Hej När vi senast var ute så gick varvärknaren helt plötsligt upp 500 varv högre än vad varvet egentligen var och låg stadigt kvar där. Tidigare har den fladdrat lite ibland. Någon som har en ide om vad det kan bero på? Något man kan göra nåt åt själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 9 September , 2004 Du skriver inte vad du har för motor, men har du varvräknare som e ställbar mellan 4/6/8 cylindrar kan det va så att det e glapp i omkoplaren som sitter på baksidan av varvräknaren. Mojsa lite fram o tebaks på omkopplaren så brukar det lösa sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sunbird 0 Postad 9 September , 2004 Tack Berra för tipset, tänkte inte på det själv men jag ska kontrollera detta på min varvräknare! Den uppför sig nämnligen likadant som Bengts. En annan sak jag ska kontrollera är att det inte är glappkontakt någonstans, och/eller dålig jordning i elsystemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bengt Postad 10 September , 2004 Motorn är en VP260. /Bengt :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Berra Postad 10 September , 2004 Då har du nog brokopplingar på baksidan av varvräknaren, inte lika vanligt att dom strular som omkopplaren, men kan ju va värd att kolla. Skriv o berätta hur det går Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bengt Postad 9 Oktober , 2004 Nu är allt normalt igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser