Gå till innehåll
onsdag 05 mars 2025
Figo

Flipper 777 vs Sea Ray o liknande

Rekommendera Poster

Hej, börjar så smått fundera på att byta upp mig från styrpulpeten till en båt med övernattningsmöjligheter. Har kollat mycket på Sea Ray 230/240 och på senrae tid Flipper 777. Nån som har erfarenhet av Flippern? Vad har ni för erfarenheter om man jämför Flipper med amerikanare typ sea ray i 7-8 m klassen?
Sen finns det ju många fina båtar i den klassen men ryds, uttern, bella ,yamarin mfl tycker jag ligger för högt i pris.

mvh

L-G

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoj

Tittade själv på flipper men fastnade senare på en sea ray 268. Största anledningen var nog att jag fick en större båt för mindre pengar. Är rätt ny i den här branchen och du har säkert hör ryktena om amerikanska båtar. Men jag är nu inne på min 2a säsong och jag ångra inte en sekund att det blev en 268a, är jätte nöjd och har inte haft några problem alls.

Det enda jag skulle önska var bättre är nog aktern, är lite liten och lite dumt planerad då dom har luckan (ingång) på styrbord sida men nedgång i ruffen på babord sida vilket innebär att det inte går att bygga om på ett bra sätt till en u-soffa som jag skulle vilja ha, men man kan inte få allt.

Dom råd jag fick var att köpa en välutrustad båt som är underhållen och hade singelmotor, Bravo 3 drev, värmare , ankarspel, är sådana saker som är dyra men väldigt bekväma att ha. Som sagt var noga då du letar båt dom råden fick jag.

Lycka till.

Nicklas

post-10010339-1394236436,5846_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...