Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
grebonicke

Vad är era upplevelser i Västervik på "Westerwik Waterfront"

Rekommendera Poster

Hej på er, vi har nära till Västervik och tycker att det är en trevlig stad speciellt på sommaren. Det brukar alltid bli en eller ett par nätter där per sommar. Dock så upplever jag och flera jag pratat med att de inte är speciellt serviceinriktade och ofta lite halvt snorkiga. Denna sommaren så hörde vi det av 3 besättningar som vi mötte söder om Västervik att de inte var nöjda med servicen men vi tänkte att det är nog inte så illa men tyvärr så måste vi nog hålla med.

Jag tänkte skriva ett mail till dem men ville också kolla lite med andra och era uppfattningar. Så för knappt 300 pix per natt så får du t ex.

- Inte el och vatten så att det räcker till alla platser. El kanske inte alla villa ha men du blir anvisad en plats.

- Tar du inte anvisad plats (t ex om ni är två båtar som kommer ihop) så hörde vi kommentaren Ta den platsen nu annars så får du f-n lägga dig någon annanstans

- Många duschar som inte fungerar

- Hamnvärdar som inte hjälper till utan skakar på huvudet och inte stannar och lyssnar på kundernas åsikter.

- Det var en segelbåt som gick för långt in i hamnen och fastnade, hjälpte de till som jobbar där och har en gummibåt med en 50 hk på? Nope, de stod på land och skakade på huvudet som besserwissrar, satte sig i skuggan och åt en glass.

Jag tror att de skulle må bra av en charmkurs och vara lite mera alerta och på tårna. Det finns ju alternativ i Västervik men för folk som kommer utifrån så hamnar nog de flesta på denna marinan. Då vore det kul för dem att få ett bra bemötande tror jag!

Hoppas att ni gillar Västervik som stad i alla fall =)

Fortsatt trevlig båtsommar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...