Gaidin 298 Postad 17 Juli , 2010 Jag har seglat ut min båt från Vättern till Västerhavet, vad FINT här är! Men jag har fått problem. Avgaskröken på min Yanmar YSE12 har gett sig och jag har köpt en ny. Den gamla lämnade dock spår efter sig i for av en avdragen skruv. Nu undrar jag således om det finns någon i trakten som kan hjälpa till att få ut en M8 ur ett motorblock. Jag ligger i Hunnebo nu och planerar att gå till Graverne (Kungshamn) i morgon. Är det någon som kan hjälpa till? Tommy, du känner alla i krokarna, vet du vem jag kan prata med? Jag har telefon 036-215 54 29(Till mobilen också) Snälla.... Kan någon ge ett tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 Juli , 2010 Du har mail tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 18 Juli , 2010 Tack Tommy! Tyvärr har jag strul med min mejl så jag har skickat dig ett mejl från en annan adress. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Juli , 2010 Det var ju synd Jag hade gjort en sammanställning på personer och företag som nog skulle kunna hjälpa dig. Nu har jag mailat till dig igen. Fördelen med vanliga mail mot meddelande på MG är att man ju har kvar en kopia på det man skickat. Misstänker att du kan läsa dina mail fast du med vändande post svarade nåt kryptiskt på udrigiska. Vad det betyder förstår jag inte, men jag tror att du skrev att du skulle ut och sätta backer. Gone sailing. I'll be back 2010-08-02 Ett par av kontakterna vill jag inte lägga ut på MG. Smögenvarvet Telefon: 0523-31033 När jag var där förra måndagen sa man att man skulle ha semester från och med i morgon, men man vet aldrig. De jobbar med det mesta och tror de säljer Yanmar http://www.smogenvarvet.se Hugosson Marinservice AB, Hasse - Volvo Pentaverkstad - närmaste granne i norr till Smögenvarvet Telefon: 0523-37777 Smögen Marin AB Växel : 0523-71200 Även: 0523-270709 http://www.smogenmarin.se/ Jan Hansson som är den som startade företaget började i en av de små sjöbodarna på området med Volvo Penta service. I dag är det nog mest med aktersnurror som man jobbar med, men man har nog både kunskap och utrustning. Sotenäs Mekaniska Verkstad AB Jan Holmstig: 070-3960898 Telefon: 0523-70051 Ligger på Varvsgatan/Segelmakargatan öster om Kungshamns Marininredning i Fisketångens hamn (där jag har mina båtar) Frasses Teknik o. Underhåll Telefon: 0523-31101 Mobil: 070-2140052 Volvo Pentaservice, mm. Verkstad ligger på Varvsgatan snett mitt emot Sotenäs Mekaniska. tommy Senast ändrad av toaen | 18 juli 2010 | 14:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 18 Juli , 2010 Du måste ha av toppen för denna operation. Gjorde en sådan i torsdags. Synd att du ligger så långt bort. Annars kunde vi säkert hjälpt dig på jobbet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spancox 27 Postad 19 Juli , 2010 När vi lyckades med samma sak på fars gamla Bayliner tog jag en hylsa ur kamasalådan och bankade på det som var kvar av bulten, sedan var det bara att dra ut den. Hylsan och bulten ingick dock kemisk förening så det var tyvärr bara att kasta den sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 21 Juli , 2010 Tack så jättemycket Tommy! Tyvärr var det ingen som kunde hjälpa till, de flesta hade semester eller låg bemanning. Jag köpte en grispitt och förvärrade genast problemet genom att dra av den också. Bulten sitter rätt rejält. Jag kör nu med två skruvar och kemisk metall som tätare och det verkar fungera tills jag kan komma hem, borra ett nytt hål och gänga en ny gänga. Det är altså avgaskröken det gäller, inte topplocket som tur är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser