niknil 0 Postad 17 Juli , 2010 Hejsan! Mot sluetet av dagens resa(säsongens sista???) ser jag hur temperaturen på motorn stiger, lyckas stanna innan jag kommit in för långt på det röda... Kastar ankare och lyfter på motorhuven, det är varmt och fuktigt. Kolla sjövattenintaget men det är öppet, ser då att det droppar lite vatten från värmeväxlaren i bakkant mot motorn. Öppnar kylarlocket för att se om det finns något vatten kvar(kanske inte jättesmart då systemet just varnat för hög temp, men i alla fall). Det är vatten i växlaren men i stället för att koka över så forsar vatten under växlaren. När tempkurvan korsat min nyfikenhetskurva känner jag mig fram med handen. Hela remskivan är lös, detta borde vara orsaken till vattenläkaget och den höga tempen, eller? Nu till min egentliga fråga: Motorn är en MD21, vilka delar bör jag beställa? Kan det vara så att det bara är att Skruva tebaks? Anledningen till min fråga är att jag behöver en mekaniker till min hjälp och tänke se till att ha delarna hemma när han hjälper mig. Där jag bor finns inga marinor... /Nicke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
niknil 0 Postad 19 Juli , 2010 Är det någon som har en fungerande cirkulationspump till salu till en MD 21 ? VolvoPenta tycker att MD21 motorerna inte förtjänar att leva. /nicke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser