ahidman 0 Postad 9 September , 2004 Den populära Stortrissklubben som av olika skäl lades ner i våras har nu återuppstått här på maringuiden.se. Du hittar till klubben på S under Klubben online. Nya och gamla medlemmar hälsas hjärtligt välkomna! Fakta om Stortriss som inte ryms inom ramen för maringuiden hittar du under adress: http://stortriss.hemsida.net [RÖD] (Obs! Ny adress!)[/RÖD] Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
osterman 0 Postad 12 September , 2004 :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JoyMaris 0 Postad 13 September , 2004 Hello Anders, Great to hear from you again! Hope all your health and other problems are now solved. I have signed up as a member for the new Trissclub and I hope it will be as successful as the previous one. Also very good to have the earlier valuable information available on the www.stortriss.homepage.nu; I am glad I have access to this again. Best Regards, MVH, Jorry Janssen StorTriss MK II S, 1953 The Netherlands P.S. I am not a landkrabba, but very much a sailing enthousiast Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
buss 0 Postad 10 Juni , 2010 Hej stortrissklubben.Jag har nyligen köpt en stortriss,med nummer 210.som är skrivet med med bläckpänna i akterluckan på skrovet.Jag undrar om det är rätt nummer.Försäkringsbolaget tror inte det Dom behöver ett nummer för att få båten försäkrad.Försäkringsbolaget tycker att jag skall skriva mitt personnummer.Är det okej .Eller finns det någon person eller företag som kanfå fram skrovnummer och årsmodell.Det finns inget skrovnummer i storseglet.Eller finns det någon plåt någonstans i båten som talar om.Skrovnummer och årsmodell? Med vänliga hälsningar agne carlson.mailadress, agnemelcher@hotmail.com.Mitt telefonnummer är 073/ 0273972. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahidman 0 Postad 11 Juni , 2010 Jag rekommenderar dig att registrera din Stortriss hos Svenskt båtregister och sedan använder det nummer du får där. Annars borde väl skrovnumret vara destsamma som selnumret. För övrigt vill jag bara meddela att den externa Stortrissklubben som ju upphört, numera finns i en ny version på Träffas Nu under adressen Stortrissgruppen MVH Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
buss 0 Postad 11 Juni , 2010 Hej anders,vad betyder selnummer och var står det någonstans i båten? mvh agnemelcher@hotmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahidman 0 Postad 12 Juni , 2010 Hej! Nej det skall inte vara selnummer. Det är bara jag som stavar som en kråka ibland när jag skriver. Det skall vara SEGELNUMMER, de siffror som står på seglet, om du nu har ett originalsegel. MVH Anders Hidman http://traffas.nu/home/index.php?option=com_community&view=groups&groupid=26&task=viewgroup&Itemid=19 Senast ändrad av ahidman | 12 juni 2010 | 08:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
buss 0 Postad 13 Juni , 2010 jag har inget nummer i seglet.mvh agne carlson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
buss 0 Postad 14 Juni , 2010 Hej anders.Kan man ta reda på vilket år båten är byggd och vilket skrovnummer båten har på reg nummer ARB62.mvh agne carlson, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahidman 0 Postad 15 Juni , 2010 Du kan läsa mer om detta på: http://traffas.nu/home/index.php?option=com_community&view=groups&task=viewgroup&groupid=26&Itemid=19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser