sumo 0 Postad 15 Juli , 2010 hej. inget liv i den när jag vrider om startnyckeln. summern ljuder inte. choken funkar inte. har kollat att det finns ström fram till startmotorn. men händer inget när jag vrider om nyckeln! vad kan det vara för fel? / Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vkusten 0 Postad 12 Maj , 2011 Jag kommer precis från båten och har samma problem som du. jag har en Johnson 70hp 1990. Strömmen går fram fint till startmotorn men ingenting händer. man blir ju galen. Fick paddla ut till båtplatsen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 13 Maj , 2011 Börja med att koppla förbi huvudströmbrytaren ( den med röd plastnyckel). Även om du mäter att det kommer fram SPÄNNING till startmotorn är det inte riktigt lika säkert att du får fram tillräckligt med STRÖM för att få igång grejerna. Kolla också att ditt reglage verkligen står i neutral. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 13 Maj , 2011 Men kan du se om startmotorns kuggkrans hoppar upp mot svänghjulet överhuvudtaget? Senast ändrad av Rolle85 | 13 maj 2011 | 12:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sumo 0 Postad 13 Maj , 2011 vet inte om din ser likadan ut. men jag hade en säkring i motorn som hade löst! vanlig flatstift säkring. sitter ovanför cylindrarna och är röd på min, se om du hittar den. berodde på att jag klantade mig med skiftning av plus och minus= kortis! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser