ahidman 0 Postad 15 Juli , 2010 Hej! Jag har på min Maxi 77:a en Zuzuki 6 hk utombordare på ett motorfäste som sitter så långt ned på aktern att jag inte kan fälla upp motorn för att motorkåpan slår i akterspegeln. Jag kan inte höja motorfäste för då hamnar propellern för nära vattenytan (Kort rigg?) Jag letar nu efter idéer om någon anordning som gör att jag kan sänka och höja motorn utan problem. MVH Anders Se vidare här http://seglare.traffas.nu/index.php?option=com_kunena&Itemid=0&func=view&catid=5&id=2 Senast ändrad av ahidman | 15 juli 2010 | 17:44 Senast ändrad av ahidman | 15 juli 2010 | 17:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 15 Juli , 2010 Du behöver ett utombordarfäste från en Misil2; se här: /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 15 Juli , 2010 Ungefär den lösningen jag tänkte på.. Någon typ av skena, stång som utombordarfästet kan glida på och låsas fast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 16 Juli , 2010 Eller kanske denna modell: Biltema, Hjertmans, Seasea m fl. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser