Silverkallan 0 Postad 14 Juli , 2010 Någon som har en bra metod att göra is på sjön? Utgångsläge: ett kylskåp med halvhyfsat frysfack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 14 Juli , 2010 Jag har förmånen av ett kylskåp som faktiskt kan göra is. Bara slänga in islådan i frysfacket. Vad menar du med halvhyfsat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 14 Juli , 2010 istärningspåsar på kylelementet är oslagbart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 475 Postad 13 September , 2011 Vi tar med is i termos, funkar upp till fyra dagar om man inte använder allt första dagen... Flera gäster/gastar = flera termosar. Därefter blir det iskubspåsar på kylelementet (och ispåsar på pannan). Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 13 September , 2011 Fast är inte det ganska självklart? Att det inte finns nån is dag 4 ifall man gjorde slut på den dag 1 menar jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 13 September , 2011 Jag har ett par gånger gjort glass på kylelementet. Man vispar upp grädde och blandar med sylt. Hälls i vanlig frysplastpåse som plattas till och läggs mot kylelementet. Man pallar upp den med t.ex en skärbräda så den hålls platt och vänder den efter nån timme. En god överaskning en solig dag i sittbrunnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 September , 2011 Öh, har du gått i skolan eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 475 Postad 13 September , 2011 Utmärkt idé! Nästa sommar blir det hemgjord glass i stora lass! Om man leter recept på den typ av glass som inte kräver att man rör i den ska man leta efter parfait. Jag har gått i skolan, men kom ändå inte på detta fantastiska användningsområde för kylelementet. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fantino 1 Postad 14 September , 2011 Is på sjön tycker jag är enkelt, jag trycker bara in en grön knapp på ismaskinen så är det fixat på en liten stund..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batamatoren 0 Postad 10 Januari , 2012 Frysbox allthe way! Är du singel? Hitta mig på www.flirtfair.se Senast ändrad av batamatoren | 13 januari 2012 | 17:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 12 Januari , 2012 Det ska inte vara is på sjön!!! har fnderat på en ismaskin kopplad tillinverter. Kanske inte något när man ligger stilla, men att ladda några termosar onder moorgång borde nte ara några problem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser