zelanie 0 Postad 14 Juli , 2010 Hejsan, lade ner vår gamla båt med motor o sjön för någon vecka sedan, jag och min far har försökt som idioter att fixa våra gamla motor, vi har bytt packningar till förgaseren och rengjort den, den bluddrar och gör lite konstiga ljud och går sakta när man har gasen på full och den orkar liksom inte sticka iväg. den går utmärkt på tomgång och hög gas. jag kan inte så mycket om motorer som min far men vi veti nte vad det är för fel. lite svårt att förklara vårt problem men, avgasplåten ska inte vara sönderrostad, impellen ska vara fin. nya packningar. Så vad kan det möjligtvis vara för fel? om ni behöver mer info , säg till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 14 Juli , 2010 Ni har bra tryck på blåsan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zelanie 0 Postad 14 Juli , 2010 har hört att bränsleslangen kan ta tjuvluft, men det blir ingen skillnad om man pumpar på slangen eller inte när man kör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 17 Juli , 2010 Nja, jag menar om blåsan går att pumpa hård och håller trycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 17 Juli , 2010 Sen finns ju möjligheten att om det inte är blåsan är det dags att byta bensinpumpspackningar. Dessa är enkla och billiga första tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zelanie 0 Postad 17 Juli , 2010 har bytt alla packningar. och motorn blir ju sur så den tar ju bränsle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zelanie 0 Postad 19 Juli , 2010 Har fortfarande inte hittat problemet med vår motor . har bytt förgasar och bränslepumpspackningar. Samma problem. kollat bensinpump slangen från dunken verkar vara tät och fin och den har funkat med de vi har tidigare, har 2 st nämligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zelanie 0 Postad 23 Juli , 2010 bump igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 23 Juli , 2010 Din felbeskrivning är svår att förstå: går sakta när man har gasen på full och den orkar liksom inte sticka iväg. den går utmärkt på tomgång och hög gas Du har fått en relevant fråga i tidigare inlägg som du inte svarat på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zelanie 0 Postad 23 Juli , 2010 men det är inte dom felen, har bytt allt av dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 23 Juli , 2010 Jag hade liknande fel på min 85hk (4 cyl) Den gick på tomgång och och full gas. Men när man la i växeln så dog den. Felet var att ena cylindern inte ville vara med. Hade motorn svårt att gå runt i början? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zelanie 0 Postad 25 Juli , 2010 den kan vara trögstartad , me nstarter efter en stund , oftast med hjälp av choke. gör man åt det problemet med cylindern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonte_VP250 0 Postad 25 Juli , 2010 Kolla så att du har gnista på alla stiften, kolla även kompressionen i alla cylindrar. Har du brytare på motorn? Jag hade ett liknande problem med min archimedes, och där var det tändplattan som glappade vilket gjorde att hon gick fel på låga varv. Känn på tändplattan och se i fall hon går att vrida runt sin egna axel. Satt en packning under min tändplatta som var kass. Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zelanie 0 Postad 25 Juli , 2010 när man ska iväg med den och åka så drar jag tex i full gas. men den går bara i några knop och är seg . och då planar den inte . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Electronic 0 Postad 26 Juli , 2010 Mitt bästa råd är som en ett föregående inlägg, kolla så den tänder på alla cylindrar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser