Matanza 0 Postad 14 Juli , 2010 Har letat med ljus o lykta efter denna grill men utan resultat www.enbraaffar.se verkar ha upphört...Finns det någon därute som vet var den går att köpa? Oerhört tacksam för tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 Juli , 2010 En googling på son of hibachi grill gav 282000 träffar varav flera på svenska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 Juli , 2010 Var in på grilltillverkarens hemsida, kul grill, man kanske skulle komplettera. Minst en ny grill per år enligt mig, fast webern spelar i en egen division. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 14 Juli , 2010 Ja, det har jag också noterat. Dock inget matnyttigt där förutom ett grilltest av smartson : http://www.smartson.se/test/fritid/test-av-tio-kolgrillar.htm där numret till återförsäljare går till ett företag som heter Idromed AB i skellefteå och ska enligt www.allabolag.se pyssla med: Bolaget skall bedriva sjukgymnastik, konsultverksamhet och utbildning inom sjukgymnastik och rehabilitering, handel med värdepapper samt idka därmed förenlig verksamhet De hade dessutom semesterstängt tills den 2 Augusti. Verkar jättesnurrigt det här..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 14 Juli , 2010 En bekant har använt denna grillen i flera år nu, och den är fortfarande som ny. Det bästa med den är att man så enkelt kan ändra höjden på grillgallren samt den s.k Snuff out pouchen Sen att den är i rejält gjutgärn skadar ju inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 14 Juli , 2010 Den säljs på amazon.com, men då får du pröjsa portot tull/moms: http://www.amazon.com/Son-Hibachi-Combo-Snuff-Pouch/dp/B000AQK0AY Går även att köpa från Tyskland: http://www.tvshopping24.com/cgi-bin/internationalshop/iboshop.cgi?showd670!0,543774822624355,9901958_1 Kostar 86:50 Euro inkl frakt Senast ändrad av jan_af_lisoe | 14 juli 2010 | 18:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 14 Juli , 2010 Tyska Trendshop International säljer för 74,95 Euro plus frakt till Sverige 11,55 Euro. Verkar i nuläget vara det billigaste alternativet att få en Son of Hibachi till Sverige. Den kallas tydligen oxå för Grilletto. Har en själv - Grymt bra grill för en liten båt. http://www.tvshopping24.com/cgi-bin/internationalshop/iboshop.cgi?showd670!0,543774822624355,9901958_1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 14 Juli , 2010 haha! jan_af_lisoe slog mej med en minut!! Samma länk från mej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 14 Juli , 2010 Verkar att Jarb och undertecknad har gjort samma sökning samtidigt !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 14 Juli , 2010 Man tackar för visat intresse Känns surt med 1000:- för denna när polarn gav 650 för sin..... De söker väl återförsäljare? Ingen som har en liten marinshop som känner sig manad Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 14 Juli , 2010 Med den båt du har så motsvarar 350:- extra för grillen 30 minuters bränsleförbrukning... Senast ändrad av jan_af_lisoe | 14 juli 2010 | 19:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 14 Juli , 2010 He he he , mnjae, inte direkt, den gamla Aq130:an drar inte i sig några mängder 40 liter tur och retur Ronneby hamn - Tjärö plus lite allmän körning i närvattnen. Men då marshar jag 19 knop. Har iofs inte ett dugg att göra med priset för import av grill kan jag tycka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 14 Juli , 2010 Njae.. Inte 1 000 plus direkt. 86,5 Euro blir det ju med frakt och det blir just nu enligt Forex 842 kronor. Beställ två vetja, JohnEvert behöver en oxå Ta ett handtag till lilla lådan man tänder i oxå, har ju brunnit upp på min Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 14 Juli , 2010 Det som jag ville säga att du skall självklart unna Dig en fin grill om du känner för det - båtlivet kostar ju så mycket pengar ändå !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 15 Juli , 2010 He he he , Ska bli kommendörkapten Jag tror käre styvfar också blev tänd på denna grillen, verkar som att man själv får börja importera... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
olaa 0 Postad 6 Juli , 2011 här finns den www.fritidsutrustning.se Vi har haft vår i 3 eller 4 år och den e helt grym. Det går inte åt så mycket kol för att man kan använda den igen plus att det går snabbt att fälla ihop den ifall det skulle bli dåligt väder (sånt händer ju aldrig ;-) ) Vi köpte vår på enbraaffär.se men verkar ha stängt ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser