bskansen 0 Postad 14 Juli , 2010 Har bytt motor och fått Ca 50Hk till. Nu så vill den (slira/släppa) med min 21 propp (Rostfri). -Var kan jag hitta en passande propeller?? Har du nå`n liggande 23 eller 25? Båten är en Mariah 18 1996 med alpha drev på ca 250 Hk. Jag skulle nog kunna varva den till Ca 6200-6500 Rpm med denna propp(Max varv på motorn är 4800). Jag är ingen knopjägare utan jag vill ha acceleration. Senast ändrad av bskansen | 14 juli 2010 | 11:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matanza 0 Postad 14 Juli , 2010 Det låter som att du har lite för lite cuppning på propellerbladen, en 21 rostfri bode ju bita ganska rejält ändå, iofs beroende på fabrikat och pitch. Har du ventilationshål på den? Då varvar ju propellern upp snabbare innan den får grepp: bättre acceleration. Kolla in denna enkla guiden (finns jewligt massa olika såna här på nätet) Och se om du blir ngt klokare: http://www.rbbi.com/folders/prop/propcalc.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser